|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۳۸۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، طرح نتانیاهو کنترل امنیتی و اداره کامل کل باریکه غزه توسط ارتش اسرائیل را شامل می‌شود. طبق این طرح، اداره نوار غزه توسط "مقامات محلی با تجربه و حرفه‌ای" مدیریت خواهد شد که ارتباطی با "کشورها یا سازمان‌های حامی تروریسم" ندارند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، طرح خود برای اداره نوار غزه پس از جنگ را به کابینه امنیتی ارائه کرده است. قبلا نیز گزارش‌هایی در این باره منتشر شده بود اما اکنون نتانیاهو آن را علنی کرده است.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از دویچه وله، بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، طرح نتانیاهو کنترل امنیتی و اداره کامل کل باریکه غزه توسط ارتش اسرائیل را شامل می‌شود. طبق این طرح، اداره نوار غزه توسط "مقامات محلی با تجربه و حرفه‌ای" مدیریت خواهد شد که ارتباطی با "کشورها یا سازمان‌های حامی تروریسم" ندارند.
 
در این گزارش از تشکیلات خودگردان فلسطینی که کرانه باختری را اداره می‌کند، نامی برده نشده و مشارکت آنها در اداره آینده نوار غزه را منتفی نمی‌کند.

بی بی سی نیز در این باره نوشت: نشریه تایمز اسرائیل می‌گوید که این طرح شامل پیشنهادهایی برای انتصاب مقامات فلسطینی‌ای که هیچگونه ارتباطی با حماس یا کشورهای حامی «تروریسم» ندارند در غزه است.

براساس این طرح ارتش اسرائیل قادر خواهد بود در سرتاسر نوار غزه در دوره‌ای که آن را «دوره میانی» نامگذاری کرده‌، دست به عملیات نظامی بزند.

ساکنان غزه نیز به جز بخشی که برای نظم عمومی خواهد بود،‌ غیرمسلح خواهند شد.

تحلیلگران می‌گویند که این اولین بار است که آقای نتانیاهو طرح گسترده‌تری را برای اینکه آینده غزه را چگونه می‌بیند به کابینه ارائه می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین