|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۳۷۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
حداد عادل در ادامه بحث مشارکت بالا در انتخابات، گفت: همه باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات بوجود بیاید، مسلما افزایش مشارکت به سود کشور و انقلاب است. علاوه بر مشارکت بالا باید تلاش کنیم بکوشیم یک مجلس کارآمد، انقلابی و متخصص و بدون شعارزدگی تشکیل دهیم. مردم در مشکلات هستند و گرانی، تورم، مشکل مسکن و غیره وجود دارد، اگر موفق به حل این مشکلات شویم، مشارکت نیز افزایش می‌یابد.

روز پنج شنبه نشست انتخاباتی مبنا با شعار «مشارکت بالا، همگرایی و کارآمدی، مجلس انقلابی» با حضور محمدباقر قالیباف رییس مجلس یازدهم، محسن رضایی دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و جمعی از نمایندگان اصولگرای مجلس و فعالان سیاسی در حرم امام خمینی (ره) با هدف مشارکت برای انتخابات برگزار شد.

غلامعلی حدادعادل رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و عضو تشخیص مصلحت نظام در نشست انتخاباتی مبنا گفت: امروز موضوع مهم جهان اسلام بحث فلسطین و غزه است. پیش بینی جنگ فعلی آسان نیست امیذدواریم به سود اسلام و فلسطین تمام شود. آثار و نتایج این اتفاق قطعا تعیین کننده خواهد بود. ما جنگ ۱۹۶۷، شعارهای آن زمان و مبانی دعوت را به خاطر داریم و تحولی را که با انقلاب در مبارزات مردم فلسطین پدید آمد، مبارزات از مبنای قومیتی به مبنای اسلامی تحول پیدا کرد و به این سبب مردمی و جهانی‌تر شد. دنیای غرب همه را به تبعیت از نظم نوین جهانی دعوت میکند و هنری کسینجر در این خصوص کتاب مفصل دارد و همیشه انقلاب اسلامی و دولت و ملت ایران را متهم میکند که با نظام جهانی هم سویی و هماهنگی ندارد و عده‌ای نیز در داخل کشور آن را تکرار می‌کنند.

وی ادامه داد: حال در اتفاقات اخیر باید پرسید که رژیم صهیونیستی از کدام یک از نظم‌های جهانی که شما مدعی آن هستید تبعیت میکند؟ یکی از اتفاقات مهم آن این است که چهره واقعی بی نقاب غرب با رهبری آمریکا به همه مردم جهان و جهان اسلام را نشان داد، آمریکا چهره کریه و غرب چهره غیر انسانی خود را نشان داد. امام سال‌ها پیش فرمودند، من امیدوارم آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند، این اتفاق خیلی از آن‌ها را می‌تواند بیدار کند. شهید سلیمانی در سال ۹۷ خیلی از افراد را بیدار کرد. جریانات سیاسی داخلی بدانند اگر دربرابر آنچه در منطقه و فلسطین رخ می‌دهد، موضع روشن و شفاف نگیرند روز به روز فاصله‌ آن‌ها از مردم بیشتر و وجاهت آنان کمتر خواهد شد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر کار تشکیلاتی گفت: کار تشکیلاتی و اجتماعی سیاسی باید شکل بگیرد. بعد از پیروزی انقلاب از حیث ایجاد تشکیلات سیاسی کشوری به اندازه لازم رشد نکرده‌ایم و در مقایسه با نهادهای دیگر چون دفاعی و امنیتی، عقب هستیم.احتیاج به تحول داریم. کار سیاسی نباید محدود به فصل انتخابات باشد. برای دفاع و حفظ انقلاب و پیشرفت کشورباید دائما در کار سیاسی دائم و بصیرت بخش باشیم. بعد از تشکیل مجلس و یا ورود عده‌ای به دولت، باید برای پیشتیبانی افرادی برای کمک به آن دولت و یا آن مجلس کار کنند و در این زمینه ضعیف هستیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر وحدت تصریح کرد: آیا کسی منکر آن است که شرط پیروزی ما وحدت است؟ این مطلب بدیهی است اما گاهی ما منکر بدیهیات می‌شویم. ما تجربه داشتیم که با وحدت پیروز شدیم و هم با تفرقه شکست خوردیم. در شورای ائتلاف سعی می‌کنیم که ظرفی برای وحدت باشیم و رسیدن به این الگوی شورای ائتلاف حاصل 20 سال سعی و خطا در کار سیاسی است. اصل کار شورای ائتلاف دعوت به وحدت است. این شورا متعلق به هیچ حزب و هیچ تشکیلات خاص نیست، در این شورا به روی همه باز است این شورا متعلق به انقلاب بوده و وفادار و ملتزم به همه اصول و ارزش‌های مسلم انقلاب است.

وی تاکید کرد: ما به وجود احزاب و تشکل‌های سیاسی در جامعه باور داریم. ضعف و قدرت احزاب شاید وجود داشته باشد اما باید مورد توجه باشند. بنای این شورا بر نفی و انکار احزاب نیست. آیا کسی که حزب تشکیل می‌دهد، حزب را برای خدمت به انقلاب می‌خواهد؟ یا اینکه انقلاب را برای حزب خود می‌خواهد؟ هر حزب و تشکیلاتی که برای خدمت به انقلاب را داشته باشد، درب شورای ائتلاف به روی آن باز است. ما می‌خواهیم افزایی ایجاد کنند. پیروزی برای ما هدف نهایی نیست، پیروزی باید برای ما مقدمه خدمت باشد. ۱۱ اسفند یک فرصت مهم و تعیین کننده در کشور خواهد بود.

حداد عادل در ادامه بحث مشارکت بالا در انتخابات، گفت: همه باید تلاش کنیم مشارکت بالا در این انتخابات بوجود بیاید، مسلما افزایش مشارکت به سود کشور و انقلاب است. علاوه بر مشارکت بالا باید تلاش کنیم بکوشیم یک مجلس کارآمد، انقلابی و متخصص و بدون شعارزدگی تشکیل دهیم. مردم در مشکلات هستند و گرانی، تورم، مشکل مسکن و غیره وجود دارد، اگر موفق به حل این مشکلات شویم، مشارکت نیز افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس یازدهم تا امروز موفق بوده و نمره قبولی خود را از رهبری معظم انقلاب گرفته است. ممکن است انتقاداتی وجود داشته باشد اما قواره و بدنه این مجلس انقلابی و خدمتگذار است. مجلس دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: ما این دولت را از خودمان می‌دانیم و خودمان را از این دولت و کمک به دولت را وظیفه خود دانسته و موفقیت دولت را موفقیت خود و هم‌چنین مشکلات دولت را مشکلات خودمان می‌دانیم و خود را ملتزم به حمایت از دولت می‌دانیم. البته ممکن است این حمایت به‌صورت نقد واقع شود اما با انگیزه حمایت و رفع مشکل صورت می‌گیرد.

حداد عادل در پایان اضافه کرد: بنده اجتماع امروز را تا انتخابات مثبت می‌دانم و برای تقویت نیروهای انقلابی ضروری میدانم و این می‌تواند تحرک ما در ماه‌های آینده را بیشتر کند. رئیس‌جمهور محترم نیز تمایل داشتند در این نشست حضور یابند اما گرفتاری فرصت نداد و به من گفتند که سلامم را به اعضای این نشست برسانید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین