|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۳۷۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۶
هاکان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های ایران برای انتقام از اسرائیل و فعالیت‌های حماس تلاقی پیدا کرده و آن دو «ظاهرا از یکدیگر سود می‌برند»، گفت: «هم‌اکنون اولویت ما جلوگیری از گسترش حوزه جغرافیایی این درگیری است».

هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، روز چهارشنبه در دیدار با سردبیران روزنامه‌های این کشور به نقش ایران در بحران غزه پرداخت و گفت گروه‌‌های شبه‌نظامی تحت حمایت تهران در منطقه با مشروعیت و پایگاهی که کسب کرده‌اند، به «تهدیدی بزرگ» برای اسرائیل تبدیل شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از یورونیوز، هاکان با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش‌های ایران برای انتقام از اسرائیل و فعالیت‌های حماس تلاقی پیدا کرده و آن دو «ظاهرا از یکدیگر سود می‌برند»، گفت: «هم‌اکنون اولویت ما جلوگیری از گسترش حوزه جغرافیایی این درگیری است».

وزیرخارجه ترکیه با اشاره به اینکه «جوی احساسی و انتقام‌جویانه» در اسرائیل حاکم است، گفت: «قشری از اسرائیل بر این باورند که اگر اسرائیل با ایران وارد جنگ شود، آمریکا خود به خود به نفع آنها وارد جنگ خواهد شد. آمریکا خواهان چنین تحولی نیست و امیدوار است با بازدارندگی از گسترش جنگ جلوگیری کند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین