|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۳
کد خبر: ۳۷۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
منابع آگاه در سوریه اعلام کردند که ارتش این کشور با همکاری کمیته های مردمی توانسته طرح محاصره 'حلب' را اجرا کند.
به گزارش پایگاه خبری الوقت، پیشتر نیز ارتش سوریه توانسته بود بر منطقه استرات‍ژیک

'البریج' مسلط شده و تا ٦ کیلومتری دو منطقه 'نبل' و 'الزهراء' پیشروی کند تا زمینه شکست محاصره این مناطق را فراهم آورد.

براین اساس، ارتش سوریه سعی دارد تا با شکستن محاصره دو منطقه 'باشکوی' و 'بیانون' و ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف حلب، گروه های تروریستی را محاصره و راه های پشتیبانی آنان را مسدود کند تا از این طریق بتواند ضربات سنگینی را به تروریست ها به ویژه در حلب وارد کند.

منابع آگاه معتقدند که محاصره حلب توسط ارتش سوریه به معنی پایان یافتن پشتیبانی های کشورهای غربی و عربی از تروریست ها است، چرا که ارتش سوریه در ماه گذشته نیز توانسته بود پس از تسلط بر شهر صنعتی 'الشیخ نجار' ، از سه جهت حلب را مورد محاصره قرار دهد.

در حالی که شهر حلب برای 2 سال تحت سیطره تروریست ها بوده، اقدام اخیر ارتش، امنیت و آرامش تروریست ها به خصوص در شرق حلب را به هم ریخته است. به نحوی که نیروهای تروریستی با وحشت از قرار گرفتن حلب به عنوان محور عملیات ارتش، نگران نفوذ بیشتر نظامیان سوری در مناطق غربی حلب هستند، موضوعی که می تواند حلقه محاصره ارتش بر مناطق تحت سلطه تروریست ها را گسترش دهد.این منطقه دارای تپه های مرتفع زیادی است که ارتش می تواند از آنها برای تسلط بر گروه های تروریستی بهره گیرد.

بر اساس این گزارش، تحقق محاصره حلب توسط ارتش سوریه از آن جهت اهمیت دارد که می تواند گروه های تروریستی را در تنگنای جغرافیایی بیشتری به منظور انجام عملیات های راهبردی و قابل توجه در خاک سوریه قرار دهد.

گروههای مسلح و تروریستی که با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا در سوریه فعالیت می کنند، جنایات فجیعی در این کشور مرتکب شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین