|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۳۷۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۹
پیش از این، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه روز شنبه به وقت محلی برابر ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق ) گفت: تمام پولی که در حساب های محدود در دوحه به عنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می ماند. یک پنی نیز از این پول خرج نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد اخباری درباره ارتباط عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین و توافق اخیر دولت بایدن با تهران گفت که  توافق تبادل زندانیان با تهران و آزادسازی اموال مسدود شده ایران در کره جنوبی ارتباط با حملات علیه رژیم اسرائیل ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد: توافق برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران هیچ ارتباطی به حمله وحشتناک علیه اسرائیل ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: حتی یک پنی هم خرج نشده و این دارایی فقط می‌تواند برای نیازهای بشردوستانه هزینه شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست است.

پیش از این،  برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه روز شنبه به وقت محلی برابر ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق ) گفت: تمام پولی که در حساب های محدود در دوحه به عنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می ماند. یک پنی نیز از این پول خرج نشده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این دارایی ها نمی‌تواند به ایران منتقل شود و فقط می‌تواند در آینده برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست و گمراه کننده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین