|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
ساکی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره یمن گفت: ما قویا متعهد به حمایت از مردم یمن هستیم و به محض بهبود اوضاع جاری در صنعا، آماده بازگشت به این کشوریم.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با ادعای وجود روابط «نگران کننده» میان جنبش انصارالله یمن با تهران، تاکید کرد که شواهدی از دخالت ایران در فعالیت های این گروه یمنی وجود ندارد.

«جن ساکی» روز پنجشنبه در نشست خبری روزانه خود با توجه به اوضاع یمن گفت: ما از همه طرف های درگیر در یمن می خواهیم که طرح شورای همکاری خلیج فارس را به طور کامل اجرا کنند.

این مقام آمریکایی در حالی بر طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس تاکید دارد که یکی از عوامل بحران سیاسی و خلا قدرت در یمن، اصرار رییس جمهوری این کشور برای تقسیم یمن به 6 ایالت است؛ طرحی که شورای همکاری خلیج فارس و در راس آن عربستان سعودی به دنبال تحمیل آن به دولت یمن هستند.

ساکی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره یمن گفت: ما قویا متعهد به حمایت از مردم یمن هستیم و به محض بهبود اوضاع جاری در صنعا، آماده بازگشت به این کشوریم.

وی افزود: ما به تعامل خود با یمن ادامه می دهیم و خواستار ادامه مشارکت با این کشور هستیم.

آمریکا، انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه، سفارتخانه های خود در صنعا را به بهانه نبود امنیت تعطیل کردند و کارمندان و دیپلمات هایشان را از یمن خارج کردند.

جنبش انصارالله یمن یک روز پس از تخلیه سفارتخانه های آمریکا، فرانسه و انگلیس در صنعا، تعطیلی این سفارتخانه ها را غیرقابل توجیه و در جهت اعمال فشار بر مردم یمن دانست.

روز پنجشنبه همچنین «نیک راسموسن» مدیر مرکز ملی ضدتروریسم آمریکا در جلسه کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور اعتراف کرد که دولت واشنگتن از سقوط دولت تحت امر این کشور در یمن غافلگیر شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین