|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۳۷۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
عنابستانی در ادامه عنوان کرد: در مجلس هم همین است، در مجلس هم یک جریانی نزدیک‌تر به قالیباف است، یک جریانی ممکن است نزدیک به جبهه پایداری باشد، یک جریانی ممکن است نزدیک به مدل و تفکر دولت‌های نهم و دهم و آقای احمدی‌نژاد و آن‌ها باشد؛ بالاخره مدل‌های مختلفی در مجلس هستند. الان هم هرچه نزدیک‌تر به انتخابات شویم، این‌ها بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: دولت نباید فکر کند که می‌تواند در انتخابات تاثیر دخالتی داشته باشد، اگر چنین فکری در ساختار دولت نفوذ پیدا کند، برای کشور خطرناک است و به اعتماد مردم لطمه وارد می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مساله که «در ماه‌های اخیر بحث‌هایی در فضای سیاسی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است اختلافات میان قالیباف و نزدیکان وی با جریانی که از آن به عنوان سوپرانقلابی یاد می‌کنند، مانع از این شود که در انتخابات یک لیست واحد داشته باشند»، گفت: ببینید در فضای سیاسی و درون جناح‌های سیاسی همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد و این اختلاف‌نظر هم یک امر طبیعی است. بالاخره هر جریانی در درون خودش شعب مختلفی دارد. برای مثال در همین جریانی که معروف به اصولگرایی است؛ خب احزاب و شعب مختلفی وجود دارد که ممکن است نظرات مختلفی داشته باشند. این‌ها در یک چارچوب کلی باهم اتفاق نظر دارند اما در خیلی از روش‌ها، منش‌ها و در مدل و روش حرکت ممکن است اختلاف داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس که با ایلنا گفت و گو می کرد افزود: اینکه ما از این مسائل نتیجه بگیریم که در انتخابات به یک لیست واحد نمی‌رسند؛ نخیر، همیشه این اختلاف‌نظرها بوده، این تفاوت‌ نظرها وجود داشته، این بحث‌های درون جبهه‌ای و درون جناحی در جریان بوده و در آخر هم به غیر از یکی دو مورد، به لیست واحد رسیدند. مگر اینکه این جریان خودش به این نتیجه برسد که ضرورتی ندارد لیست واحد بدهد و رقابت طوری است که می‌تواند در قالب چند لیست متعدد رقابت کند.

عنابستانی در ادامه عنوان کرد: در مجلس هم همین است، در مجلس هم یک جریانی نزدیک‌تر به قالیباف است، یک جریانی ممکن است نزدیک به جبهه پایداری باشد، یک جریانی ممکن است نزدیک به مدل و تفکر دولت‌های نهم و دهم و آقای احمدی‌نژاد و آن‌ها باشد؛ بالاخره مدل‌های مختلفی در مجلس هستند. الان هم هرچه نزدیک‌تر به انتخابات شویم، این‌ها بروز و ظهور بیشتری پیدا می‌کنند.

نماینده مردم سبزوار در واکنش به اصرار نمایندگان برای طرح استیضاح وزیر کشور، ابراز داشت: استیضاح حق نمایندگان مجلس است و اینکه عده‌ای از نمایندگان از حق طبیعی، قانونی و مسلم خودشان برای استیضاح یک وزیر استفاده می‌کنند اصلا اتفاق عجیب و بدی نیست، استیضاح وزیر کشور هم ۱۴ محور دارد و تنها به خاطر یک موضوع معاون سیاسی نیست.

وی ادامه داد: اینکه مجلس را بخاطر استیضاح تخطئه کنیم یک بدعت عجیبی است که در این فضای رسانه‌ای اخیر و به‌ویژه در بعضی از جریانات نزدیک به نیروهای ارزشی پیش می‌آمد که این‌ها می‌گفتند «اصلا چرا مجلس دارد استیضاح می‌کند؟» خب کار مجلس استیضاح است، وظیفه مجلس است، اگر مجلس از حقی که مردم برای نظارت بر دولت نزد آن‌ها به ودیعه گذاشتند که در واقع بروز و ظهورش در استیضاح دیده می‌شود، استفاده نکند و آن را به رسمیت نشناسیم و اجرا نکنیم که دیگر مجلس به کلی خلع سلاح می‌شود. استیضاح ابزار مجلس برای نظارت است، هیچ وقت در طول تاریخ ما نبوده که کسی حق استیضاح مجلس را تخطئه کند، من دیدیم برخی می‌نویسند که مجلس اصلا چرا استیضاح می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: مطرح شدن استیضاح براساس چند محور و موضوع مطرح شده که یکی از این‌ها این نوع نگاه حاکم بر وزارت کشور و انتخابات است، اصلا بحث آن نامه نیست. آن نامه نگاه مورد نظر را عیان کرده است. شما وقتی از نماینده‌ای که الان نماینده است و باید پاسخگوی مردم باشد فرصت پاسخگویی را می‌گیرید در واقع دارید برای رقیبش فرصت می‌سازید و این نوع نگاه حاکم بر وزارتخانه است.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درباره برخی اظهارات در خصوص اقدامات انتخاباتی برخی دولتمردان برای تشکیل مجلس همسوتر گفت: دولت نباید فکر کند که می‌تواند در انتخابات تاثیر دخالتی داشته باشد، اگر چنین فکری در ساختار دولت نفوذ پیدا کند برای کشور خطرناک است و به اعتماد مردم لطمه وارد می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین