|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
آژانس امداد رسانی های انساندوستانه سازمان ملل در سرزمین های اشغال شده فلسطینی بااشاره به شرایط زندگی بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر ازساکنان نوار غزه وکرانه باختری اعلام کرد که برای تامین نیاز های اولیه مردم این مناطق به کمک های مالی بیشتری از سوی جامعه بین المللی نیاز دارد.
مسوول هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در سرزمین های اشغال شده فلسطینی روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه ای آینده بیش از یک میلیون و 600 نفر از ساکنان این مناطق را تاریک و نامعلوم خواند و یادآور شد که اجرای طرح اضطراری کمک به ساکنان این مناطق دست کم به 750 میلیون دلار دیگرکمک مالی از سوی کشور های عضو این سازمان نیاز خواهد داشت.

جیمز راولی سرپرست نهاد مذکور دراین اطلاعیه سال 2014 را برای مردم فلسطینی سالی دردناک و غم انگیز توصیف کرده و اشاره کرده است که حدود 100 هزار نفر از ساکنان نوار غزه وکرانه های باختری که خانه های خود را درجریان هجوم وحشیانه نیروهای صهیونیستی از دست داده اند هنوز قادر به بازگشتن به اماکن مسکونی خود نیستند و درشرایط اسفباری در پناهگاه های این سازمانبه به سر می برند.

به گفته این مقام سازمان ملل درحالی که بیش از یک میلیون 600 هزار نفر از مردم فلسطینی در سراسر سرزمین های اشغالی از دسترسی به آب اشامیدنی و امکانات بهداشتی کافی محروم مانده اند کوتاهی در تامین نیاز های مالی ضروری برای کمک به ان ها به آوارگی بیش از 22 هزار نفر دیگر از مردم این منطقه منجر خواهد شد.

راولی بابیان این که آژانس کمک های انسان دوستانه سازمان ملل در نظر دارد از محل بودجه مورد درخواست خود 207 پروژه عمرانی را به مرحله اجرا دربیاورد یادآورشده است که 80 درصد از بودجه مذکورصرف تامین پناهگاه های مورد نیاز و ارائه کمک های غذایی به آوارگان فلسطینی در این سرزمین ها کند.

هجوم ناجوانمردانه نیروهای رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در ماه ژوئیه سال گذشته دست کم 2000 کشته به جای گذاشت که نزدیک به 80 درصد آن ها شهروندان غیر نظامی این سرزمین بودند.

این تهاجم سبعانه موجب ویرانی بیش از 100 هزار خانه مسکونی فلسطینیان و آوارگی 600 هزار نفر از ساکنان این منطقه شد و دراثر ویرانی های ناشی از این تهاجم بسیاری از ساکنان این منطقه هنوز روزانه 18 ساعت در تاریکی و بی برقی به سر می برند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین