|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
در چند روز اخیر نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال برق دره شهر به آبدانان باعث شده تا شبکه برق مشترکان شهرستان آبدانان قطع شود.
مدیر امور انتقال برق استان ایلام گفت: مهمترین و اصلی ترین دلیل قطع برق در شهرستان آبدانان، نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال است.

'عبدالنور نیک خلق' روز پنجشنبه اظهار کرد: در چند روز اخیر نشستن گرد و خاک چرب بر روی سیم های خطوط انتقال برق دره شهر به آبدانان باعث شده تا شبکه برق مشترکان شهرستان آبدانان قطع شود.

وی با بیان اینکه این پدیده تاکنون کم سابقه بوده، افزود: با وجود شست وشوی سیم های برق، به دلیل چسبندگی ذرات گرد و خاک چرب که تمام طول 40 کیلومتری خط انتقال را در بر گرفته است، هنوز امکان وصل جریان برق وجود ندارد.

نیک خلق با اشاره به اینکه اینک درحال تعویض مقره های (پایه عایقی که در دکل ها درمحل اتصال کابل های برق با دکل بکار می رود) طول این خط انتقال هستیم، گفت: تاکنون 50 درصد مقره های یک مدار خط انتقال تعویض شده و مقره های جدید که از جنس بهتر و دارای استحکام بیشتری در مقابل گرد و خاک چرب می باشد، جایگزین شده است.

وی از حضور کمکی متخصصان و کارشناسان امور برق استان های کرمانشاه و کردستان برای حل این مشکل خبر داد و یادآور شد: همه تلاش خود را بکار گرفته ایم تا هر چه زودتر با تعویض مقره های خط انتقال، برق مشترکان شهرستان آبدانان وصل شود.

وی از فعالیت هشت گروه در طول این خط برای تعویض مقره ها خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم تا عصر امروز و با تعویض 100 درصد مقره ها حداقل یک مدار را برق دار کرده و با اتصال برق مشترکان آبدانانی، برای تعویض مقره های مدار دوم اقدام کنیم.

نیک خلق افزود: مقره های قبلی جذب آلودگی بیشتری داشت و همین امر باعث می شد پس از شست وشو وقتی اقدام به وصل جریان برق می کردیم دچار اتصال شده و قطع شود از این جهت تصمیم به تعویض مقره های فعلی گرفتیم که این کار با سرعت در حال انجام است.

شبکه برق مشترکان شهرستان آبدانان از حدود دو روز پیش تاکنون قطع شده و این امر مشکلات زیادی برای مردم این شهرستان بوجود آورده است، اختلال در شبکه تلفن ثابت و سیار، آب شرب، عرضه سوخت در جایگاه و تعطیلی نانوایی ها از جمله این مشکلات است.

شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 160 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام قرار دارد.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین