|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۳۷۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
رئیس جمهور شی جین پینگ روز پنجشنبه بر ضرورت تمرکز مجدد جامعه بین المللی بر موضوع توسعه تاکید کرد و تاکید کرد که حضور بیشتر و نمایندگی کشورهای در حال توسعه در حکمرانی جهانی و اطمینان از دستیابی آنها به توسعه بهتر، ضروری است.

چاینا دیلی نوشت: رئیس جمهور شی جین پینگ در 24 آگوست 2023 در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی، سخنرانی ای با عنوان "دست در دست به سوی توسعه مشترک" در کنفرانس بریکس-آفریقا و گفتگوی بریکس پلاس ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، رئیس جمهور شی جین پینگ روز پنجشنبه بر ضرورت تمرکز مجدد جامعه بین المللی بر موضوع توسعه تاکید کرد و تاکید کرد که حضور بیشتر و نمایندگی کشورهای در حال توسعه در حکمرانی جهانی و اطمینان از دستیابی آنها به توسعه بهتر، ضروری است.

شی این اظهارات را در سخنرانی در نشست بریکس-آفریقا و گفتگوی بریکس پلاس در ژوهانسبورگ بیان کرد.

شی گفت: "توسعه مظهر آرزوی مردم ما برای زندگی بهتر است. این اولویت اصلی برای کشورهای در حال توسعه و موضوعی جاودانه برای بشریت است."

از آنجایی که قرار است دستور کار 2030 سازمان ملل برای توسعه پایدار در سال جاری مورد بررسی میان دوره ای قرار گیرد، رئیس جمهور چین نگرانی خود را نسبت به کندی تحقق بیشتر اهداف توسعه پایدار ابراز کرد و گفت که توسعه جهانی با چالش های بزرگی مواجه است.

وی افزود: حمایت از چندجانبه گرایی واقعی، ایجاد یک مشارکت توسعه جهانی و ایجاد یک محیط بین المللی امن و پایدار برای توسعه مشترک مهم است.

شی با اشاره به اینکه چین همواره عضوی از خانواده کشورهای در حال توسعه بوده و خواهد ماند، گفت: چین همواره با کشورهای در حال توسعه همبستگی خود را حفظ کرده است.

شی گفت: «ابتکار "توسعه جهانی" را دقیقاً به این منظور پیشنهاد کردم که از جهان بخواهم روی توسعه متمرکز بماند و انگیزه ای برای اجرای دستور کار 2030 ایجاد کند.»

وی گفت که چین یک صندوق توسعه جهانی و همکاری جنوب-جنوب با مجموع بودجه 4 میلیارد دلار راه اندازی کرده است و موسسات مالی چین به زودی یک صندوق ویژه 10 میلیارد دلاری برای اجرای این صندوی ایجاد خواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین