|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
کد خبر: ۳۶۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
رهبر جریان صدر عراق که طرفدارانش بامداد امروز در واکنش به اهانت به قران در سوئد، به سفارت این کشور در بغداد یورش بردند، از عربستان و ایران نیز خواست که موضع قاطع تر در قبال حادثه آتش زدن قرآن داشته باشند.

ایرنا: «مقتدا صدر» رهبر جریان صدر عراق روز پنجشنبه از اتحادیه کشورهای عربی خواست در واکنش به اهانت به قرآن کریم در سوئد، در عراق یا خارج از این کشور نشست فوق العاده برگزار کند.

مقتدا صدر در کنفرانس مطبوعاتی که در منطقه الحنانه در نجف اشرف برگزار شد، همچنین از کشورهای جهان خواست تا قانونی وضع کنند که سوزاندن قرآن جرم انگاری شود و آن را در زمره یک جنایت تروریستی قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردم از نیروهای امنیتی حمایت می کنند افزود: من از ملت‌های اسلامی می‌خواهم که برای حمایت از اسلام در این زمینه موضع جدی و حقیقی اتخاذ کنند.

رهبر جریان صدر عراق که طرفدارانش بامداد امروز در واکنش به اهانت به قران در سوئد، به سفارت این کشور در بغداد یورش بردند، از عربستان و ایران نیز خواست که موضع قاطع تر در قبال حادثه آتش زدن قرآن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سوزاندن قرآن توسط یک مسیحی به معنای اینکه وی نماینده مسیحیان است، نیست.

مقتدا صدر از آمریکا به عنوان یک دولت حامی تروریسم و همجنس گرایان نام برد ، افزود: دولت آمریکا حق ندارد آتش زدن سفارت سوئد را محکوم کند بلکه باید پیشتر سوزاندن قرآن را محکوم می کرد.

پلیس سوئد دیروز در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع و ضد اسلامی شده بود را صادر کرد.

امروز «سلوان مومیکا» بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

صدها معترض سحرگاه امروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند .

تا سحرگاه امروز، نیروهای امنیتی در داخل سفارت مستقر بودند و همچنان دود از ساختمان بلند بود .

پس از این یورش، اکثر تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی عراق از ساختمان سوئد در بغداد عقب نشینی کردند اما تا اوایل صبح ده ها نفر در اطراف سفارت باقی مانده بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین