|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۳۶۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
مصدق با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم یک سند است و برنامه می‌خواهد عنوان کرد: دولت، قوه قضاییه و مقننه باید حتما پاسخ دهند که با گذشت چهار سال از صدور بیانیه در اجرای آن چه اقدامی انجام شده است و باید پاسخگو باشند.


تسنیم: معاون اول قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی با افرادی که به دنبال از بین بردن ارزش عفاف و حجاب هستند، برخورد قاطع خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمد مصدق در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان که امروز در تالار برق منطقه‌ای کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت حادثه غدیر اظهار داشت: می‌دانیم که چنانچه حادثه مهمی رخ دهد همه بر آن متمرکز می‌شوند و مکرراً نقل می‌شود به طوری که انکار آن غیرممکن است و در زمینه حادثه غدیر نیز بزرگان اهل سنت و شیعه بر مهم بودن این موضوع اتفاق نظر دارند.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) حدود 70 روز بعد از غدیر به رحمت خدا رفتند و بنابر گفته‌ها حداقل 1200 نفر در حادثه غدیر شرکت کردند و سئوال این است که چرا بعد از 70 روز آن حادثه مهم فراموش شد؟

مصدق گفت: در برخی از روایات گفته شده برخی از اصحاب پیامبر نیز این حادثه را جدی نگرفتند و هرچند جمعیت و اصحاب در غدیر بسیار زیاد بود اما مردم ایمان و باور قلبی نداشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند امروز جوانانی که ما در ایران داریم اعتقادشان به دین، مذهب و دفاع از دین به مراتب بیشتر از زمان پیغمبر(ص) است؛ تا زمانی که اعتقاد و باور به آنچه که قرآن و پیغمبر می‌گویند، نداشته باشیم و باور سطحی باشد همواره مشکل خواهیم داشت.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: در فضای مجازی مطرح شد که نظام برای عید غدیر هزینه کرده اما بیشتر خدمات توسط خود مردم ارائه شد و این اعتقاد بالای مردم نسبت به دین را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف قوه قضائیه تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و مردم در احقاق حق و اجرای عدالت است گفت: تحقق این موضوع هیچوقت با ارائه آمار مربوط به پرونده‌های وارده و مختومه امکان پذیر نیست و مردم باید به طور واقعی احساس اجرای عدالت کنند.

مصدق افزود: قوه قضائیه زمانی موفق است که بتواند این احساس را بین مردم ایجاد کند که قوه قضاییه به سمت اجرای عدالت و ایجاد امنیت در جامعه گام برمی‌دارد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه در دو سال اخیر قوه قضاییه به صورت برنامه محور در حال حرکت است گفت: برنامه‌های سالیانه براساس اسناد بالادستی تنظیم شده و اینگونه نیست که برخوردها آنی باشد.

وی افزود: برنامه‌های مدون قوه قضاییه براساس اسناد بالادستی از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که از سوی کارگزاران مورد غفلت واقع شده و همه قوا مقصر هستند.

مصدق با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم یک سند است و برنامه می‌خواهد عنوان کرد: دولت، قوه قضاییه و مقننه باید حتما پاسخ دهند که با گذشت چهار سال از صدور بیانیه در اجرای آن چه اقدامی انجام شده است و باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید براساس بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی و حرکت کنیم گفت: یکی دیگر از سیاست‌های کلی قضایی ابلاغ مقام معظم رهبری، سیاست‌های برنامه هفتم، سند تحول قوه قضاییه، محورهایی که مقام معظم رهبری در دو سال اخیر بیان کرده‌اند و محورهای مدنظر ریاست قوه قضاییه است.

مصدق عنوان کرد: سالی که گذشت برای قوه قضائیه بسیار مهم و تأثیرگذار بود و نوع چالش‌های آن در تاریخ 40 سال گذشته به ویژه در حوزه اجتماعی و امنیتی بی‌نظیر بود و خداوند را سپاس که با مدیریت خوب ریاست قوه و تدابیر حکیمانه رهبری و تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نیروهای خدوم فراجا و تلاش همکاران در دادگستری‌ها این تهدید به فرصت تبدیل شد.

وی افزود: دشمن به صورت جدی برای این موضوع برنامه داشت و دستگاه قضایی در مدیریت خود در این آشوب‌ها و اغتشاشات رویکردی متانت محور توأم با عقلانیت در عین حال قاطعیت نشان داد و با رویکرد این سه محور توانستیم دشمن را ناکام بگذاریم و حمایت‌های مردمی توانست دشمن را مأیوس کند.

مصدق بیان کرد: به دنبال این موضوع افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند و با پیشنهاد ریاست قوه و موافقت مقام معظم رهبری حدود 90 هزار نفر از عفو رهبری برخوردار شدند که البته همه در زندان نبودند بلکه تحت تعقیب بودند و این در تاریخ ثبت شد.

وی گفت: این عفو در زمانی انجام شد که نظام در اوج قدرت بود و عفو برای این نبود که نظام در مرحله ضعف بوده و رویکرد پدرانه مقام معظم رهبری نسبت به فرزندان مرز و بوم بود که مورد غفلت واقع شده و از احساسات آن‌ها سواستفاده شده بود و مقام معظم رهبری فرمودند اینها فرزندان ما هستند.

مصدق افزود: بازخورد بسیار مثبت این کار را در مراحل بعدی دیدیم و این رویکرد پدرانه مقام معظم رهبری دشمن را مأیوس کرد و بیشترین ناراحتی از این عفو برای دشمن بود زیرا این جوانان به آغوش مردم و خانواده بازگشتند.

وی عنوان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری امروز هر کسی از هر تریبونی سبب شود وحدت بین 85 میلیون نفر از هم بپاشد مورد رضایت خداوند نیست و کارگزاران نظام باید برای انجام منویات مقام معظم رهبری برنامه تعریف کنند.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه امروز موضوع حجاب در جامعه ما مطرح است گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حجاب یک واجب سیاسی، شرعی و فقهی است و شکی در آن وجود ندارد اما تعدادی می‌خواهند از این موضوع صف آرایی ایجاد کنند و مردم این مرز و بوم را دوقطبی کنند و یک طرف را محجبه و برخی دیگر را بدحجاب معرفی کنند اما رهبری به این موضوع راضی نیستند.

وی با اشاره به ضرورت انجام کار فرهنگی در دانشگاه‌ها و خارج از آن عنوان کرد: تعداد اندکی هستند که با ارتباط با بیگانگان می‌خواهند این موضوع ارزشی را از بین ببرند و قوه قضاییه با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌کند.

مصدق با بیان اینکه اقتدار پلیس هیچوقت نباید ضربه بخورد گفت: نباید فردی در خیابان جلوی کیوسک پلیس عمدا روسری خود را بردارد و بخندد؛ در این صورت این پلیس نمی‌تواند نظم و امنیت را برقرار کند و ما صددرصد از پلیس حمایت می‌کنیم و اقتدار پلیس را مدنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است که این فصل باز شود و با افراد بدحجاب گفت‌وگو کرد افزود: ما زمانی موفق هستیم که به جای دستگیری 10 نفر، حجاب 10 نفر را بهتر کنیم اما متأسفانه افراط و تفریط از هر دو طرف وجود دارد و نتیجه مورد دلخواه دشمن می‌شود؛ در صورتی که گاهی دوستان از تفریط خود سوءنیت ندارند اما در واقع خواست دشمن است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین