|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۹
کد خبر: ۳۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پیام مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین مرجع دینی و حکومتی می تواند سند محکمی برای این موضوع باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام وزیر امور خارجه در ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم ، همه جانبه ، فکورانه و با تدبیر بود.

عباسعلی منصوری  با تاکید بر این که نامه ظریف به دبیر کل سازمان ملل متحد به جا بود،گفت:

جمهوری اسلامی ایران همواره در مبارزه با تروریسم پیشتاز بوده و هست و خود قربانی تروریسم بوده و همواره پرچم مبارزه با تروریسم را در دست داشته است.

منصوری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای برخورد با تروریست ها به کار گرفته و ما یکی از کشورهای محوری در مبارزه با القاعده و داعش بوده ایم.

وی ضمن دعوت از جوامع بین المللی برای مبارزه با تروریسم گفت: وزیر امور خارجه در این راستا تلاش دارد که سازمان ملل و سایر مجامع بین المللی را در این راستا فعال تر کنند و واقعیت های پشت پرده تشکیل داعش را به آنان نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: پیام مقام معظم رهبری به عنوان عالی ترین مرجع دینی و حکومتی می تواند سند محکمی برای این موضوع باشد.

منصوری گفت: ظریف در این نامه تاکید کرده که غربی ها داعش را به وجود آورده و هم اکنون نیز سرویس های اطلاعاتی غربی به داعش کمک می کنند و گرنه آنان نمی توانستند بدون پشتیبانی غربی ها دوام آورند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد توجه وی را به نمادهای فراگیر و بسیار آزاردهنده اسلام هراسی که پس از اقدامات تروریستی اخیر تشدید شده اند، جلب کرد.

در بخشی از نامه «محمدجواد ظریف» به دبیر کل سازمان ملل آمده است: آدم کشی های غیر قابل توجیه اعضای یک گروه تروریستی خشن و بدنام که دلیل وجودی و علل ظهور آنها بمثابه یک کنشگر در منطقه ما بر همگان آشکار است، توسط مسلمانان در سراسر جهان به شمول دولت ها، نهادها و مقامات مذهبی، جامعه مدنی و شخصیت های برجسته، بگونه ای صریح و بی ابهام محکوم شده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی را به بان کی مون ارائه کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین