کد خبر: ۳۶۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت) برگزار شد، درباره موضوع وضعیت بسته مهار تورم و رشد تولید گفت: برای این بسته جلسات متعددی برگزار شد و با هماهنگی هایی که شکل گرفت قرار شد کلیات بسته در جلسه شنبه شورای اقتصادی سران قوا تصویب شود.

فارس: سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به برنامه دولت برای کاهش اثرگذاری دلار در اقتصاد کشور گفت: با این برنامه‌ها سهم دلار در تسویه حساب‌های تجاری کشور کاهش پیدا کرده است.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت) برگزار شد،  درباره موضوع وضعیت بسته مهار تورم و رشد تولید گفت: برای این بسته جلسات متعددی برگزار شد و با هماهنگی هایی که شکل گرفت قرار شد کلیات بسته در جلسه شنبه شورای اقتصادی سران قوا تصویب شود.

وی گفت: امروز هم دومین جلسه شورای اقتصاد با هدف تکمیل این بسته برگزار خواهد شد.

خاندوزی تاکید کرد: رئیس جمهور پنجم فروردین امسال از همه وزرا خواست که بسته اقدام و اجرا برای تحقق شعار سال تهیه کند تا شاهد تحریک رشد اقتصادی و رونق تولید باشیم.

وی افزود: برنامه رفع موانع تولید هم در این بسته انجام شده است که ۱۱ اقدام دراین برنامه مورد تایید قرار گرفته است.

وی گفت: چشم انداز برنامه‌های تیم اقتصادی دولت امیدوار کننده است که خروجی بهتری را نسبت به سال قبل و سال 1400 داشته باشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره انضباط مالی دولت یادآور شد: دولت بنا دارد کنترل بدهی به شبکه بانکی را به صورت جدی پیگیری کند.

وی گفت: عمده اضافه برداشت بانکی از بانک مرکزی ، مختص بانک‌های غیردولتی است. براساس آخرین آمار بانک مرکزی ، ۶۸ درصد بدهی بانک ها به بانک مرکزی متعلق به بانک‌های غیردولتی است.

خاندوزی تصریح کرد: از مجلس شورای اسلامی بابت سرعت بخشیدن به طرح مالیات بر سوداگری تشکر می کنیم و دولت هم آماده اجرای این طرح بعد از تصویب در شورای نگهبان است.

وی گفت: از اتاق اصناف و وزارت صمت هم بابت تسهیل در ارایه مجوزهای صنفی تشکر می کنیم.

خاندوزی یادآور شد: سهم دلار در تسویه‌های تجاری کاهش پیدا کرده است. اتصال شبکه شتاب به شبکه پرداخت بانک های کشورهای دیگر هم از اقدامات خوبی بود که در این راستا انجام گرفته و بانک مرکزی پیگیر است تا کشورهای دیگری به این شبکه متصل شوند.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره علت بدهی دولت به بانک‌ها، گفت: عمده این مسئله ناشی از خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: در قانون بودجه امسال ۱۰۴ هزار میلیارد تومان منابع برای خرید تضمینی گندم پیش بینی شده است.

خاندوزی در ادامه تاکید کرد که امسال نیز افزایش نقش مردم و بخش‌های غیردولتی، از طریق تسهیل مجوز کسب و کار، افزایش رقابت‌ها و اصلاح نقشی که مردم در سهام عدالت داشتند، پیگیری می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین