|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۳۶۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶
نکته جالب این است که این تغییر اساسی در رویکرد شهروندان اسرائیلی تنها پس از چهار ماه از زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو محقق شده است. در مقابل شهروندان اسرائیلی تمایل کمتری به حزب "صهیونیسم دینی" به ریاست بتسلئیل اسموتریچ و حزب افراطی "قدرت یهود" به ریاست ایتامار بن گویر پیدا کردند.

ایسنا نوشت: اگر کسی از تحولات اخیر در اراضی اشغالی استفاده کرده باشد، او کسی جز بنی گانتس، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب وحدت ملی نیست.

به نقل از سایت العین، محبوبیت گانتس در محافل مختلف اسرائیلی بر خلاف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون این رژیم افزایش چشمگیری داشته است و طبق نتایج اکثر نظرسنجی‌ها در اراضی اشغالی، حزب گانتس بزرگترین حزب در رژیم صهیونیستی شده و خودش نیز به چهره محبوب اسرائیلی‌ها برای قرار گرفتن در پست نخست وزیری تبدیل شده است.

نکته جالب این است که این تغییر اساسی در رویکرد شهروندان اسرائیلی تنها پس از چهار ماه از زمان تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو محقق شده است. در مقابل شهروندان اسرائیلی تمایل کمتری به حزب "صهیونیسم دینی" به ریاست بتسلئیل اسموتریچ و حزب افراطی "قدرت یهود" به ریاست ایتامار بن گویر پیدا کردند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی بر اساس یک نظرسنجی گزارش داد، در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، حزب گانتس با کسب ۲۸ کرسی در جایگاه اول و حزب لیکود به ریاست نتانیاهو با ۲۲ کرسی در جایگاه دوم و حزب "آینده‌ای وجود دارد" به ریاست لاپید ۱۸ کرسی را به دست می‌آورد.

در کل، بر اساس این نظرسنجی‌، بلوک نتانیاهو از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ۴۹ کرسی را به دست می‌آورد و در مقابل بلوک اپوزیسیون به ریاست گانتس ۶۲ کرسی را به دست می‌آورد و احزاب عرب مخالف نیز ۹ کرسی را از آن خود می‌کنند.

همین وضعیت در نظرسنجی که شبکه ماهواره‌ای "کان" انجام داد، نیز تکرار شد و حزب گانتس ۳۰ کرسی، لیکود ۲۵ و آینده‌ای وجود دارد ۱۸ کرسی را به دست آورد.

طبق نظرسنجی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بلوک نتانیاهو ۵۱ کرسی، اپوزیسیون ۶۳ و احزاب عرب اپوزیسیون شش کرسی را به دست می‌آورند و این در حالی است که برای تشکیل کابینه دستکم به ۶۱ کرسی نیاز هست.

بر اساس نتایج نظرسنجی یاد شده، ۴۳ درصد اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند که گانتس نخست وزیر شود و در مقابل ۳۳ درصد طرفدار نتانیاهو بوده و ۲۴ درصد نیز موضعگیری خود را مشخص نکردند.

تنها در نظرسنجی شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی که به نتانیاهو نزدیک است، لیکود ۳۱ کرسی و وحدت ملی ۲۸ و آینده‌ای وجود دارد ۱۴ کرسی به دست آوردند.

اما شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم از کاهش محبوبیت احزاب کابینه نتانیاهو تا ۵۸ کرسی خبر داد.

در حال حاضر کابینه نتانیاهو ۶۳ کرسی دارد که آن را به مصرترین بلوک برای بقا تبدیل کرده که از هرگونه انتخابات زودهنگام اجتناب می‌کند.

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد، حزب وحدت ملی به ریاست گانتس تعداد بی‌سابقه‌ای کرسی را به دست آورد، گانتس به تقویت قدرت خود جهت مناسب بودن برای پست نخست‌وزیری در مقابل نتانیاهو ادامه می‌دهد.

گانتس و لاپید در راس اعتراضات ۱۷ هفته اخیر در اراضی اشغالی قرار داشتند اما برخی گروه‌های دولتی تاکید کردند که گانتس در مدیریت گفتگو درباره طرح اصلاحات قضایی کابینه منطقی‌تر بوده و بر خلاف لاپید، در میان احزاب راست‌گرا به عنوان یک نظامی باتجربه و در میان احزاب دینی اسرائیل قابل قبول است زیرا همانند لاپید خصومت خود را آشکار نمی‌کند.

همچنین در حزب وحدت ملی رهبران نظامی همانند گادی آیزنکوت، رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی حضور دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین