|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۳۶۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از محورهای استیضاح وزیر صمت بحث خودرو بوده و کل آمار خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار دستگاه بوده این پرسش را طرح کرد که چگونه وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده می‌دهد که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز؛ یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در جلسه ۳۰۴ این مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،مهمترین اخبار در خصوص استیضاح فاطمی امین به شرح زیر است:

رئیسی: حضور من در مجلس این پیام را دارد که طرح استیضاح به معنای اختلاف میان مجلس و دولت نیست
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۹

رئیس جمهوری با بیان اینکه که از سال ۹۶ به بعد حدود ۶ وزیر و سرپرست در وزارت صمت تغییر کرده و جابجا شده اند، گفت: ثبات در وزارتخانه مسئله مهم است و می‌تواند به تولیدکنندگان در بخش‌های معدن و تجارت این پیام را دهد که این ثبات می‌تواند موجب تصمیم گیری‌های مهم و باثباتی در وزارتخانه شود.

سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در دفاع از کارنامه وزیر گفت: ان شالله خداوند متعال همه ما را از برکات ماه رمضان و عید سعید فطر بهره‌مند کند و در جان و دل ما برکات ماه رمضان تا سال آتی باقی بماند. همچنین سال نو را به همه نمایندگان محترم تبریک عرض می‌کنم. همچنین روز معلم را به معلمان عزیز و پرتلاش و روز کارگر را به کارگران مخلص و بابصیرت تبریک می‌گویم و همواره باید در طول سال به نقش معلمان و کارگران در تربیت آینده سازان کشور و تولید و پیشرفت کشور تاکید و توجه شود.

رئیس جمهوری افزود: حضور خود را در مجلس به دنبال دعوتی که شده بود، ضروری احساس کردم، چرا که به دنبال فضای ایجاد شده بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با وحدت میان قوا و همکاری و همدلی بین آن‌ها ممکن است برخی احساس کنند طرح تذکر و استیضاح در مجلس به معنای اختلاف میان دولت و مجلس باشد، اما باید تاکید کنم تلقی بنده به هیچ عنوان اینگونه نیست و به یقین تذکر، سوال و حتی استیضاح یک وزیر جلوه اختلاف ندارد و حتی من از نمایندگانی که احساس مسئولیت کرده و دغدغه مردم را پیگیری کردند، تشکر می‌کنم و حضور امروز من در مجلس این پیام را برای همگان داشته باشد که طرح استیضاح به معنای اختلاف میان مجلس و دولت نیست.

وی درخصوص استیضاح وزیر صمت بیان کرد: می‌دانید که از سال ۹۶ به بعد حدود ۶ وزیر و سرپرست در وزارت صمت تغییر کرده و جابجا شده اند، در حالی که ثبات در وزارتخانه مسئله مهم است و می‌تواند به تولیدکنندگان در بخش‌های معدن و تجارت این پیام را دهد که این ثبات می‌تواند موجب تصمیم گیری‌های مهم و باثباتی در وزارتخانه شود.

رئیسی افزود: وزیر صمت به دنبال رأی خوب نمایندگان در مجلس و پشتوانه از طرف دولت و مجلس وارد کار شدند، اما در سه چهار ماهه نخست کار موضوع استیضاح ایشان مطرح شد، اما طبیعی است که طرح استیضاح و سوال از عملکرد نمی‌تواند کامل باشد، چرا که وزیر تازه با وزارتخانه آشنا شده است، اگر چه ایشان سال‌ها در وزارت صنعت سابق بودند، اما استیضاح در سه چهار ماهه نخست کار در مجلس مطرح شد. بعد از این نیز مدت‌ها این بحث سر زبان‌ها بود که وزارت صمت مورد سوال است تا اینکه بحث استیضاح مطرح شد و نمایندگان مخالف و موافق در این رابطه صحبت کردند و نهایتاً رأی اعتماد مجددی به وزیر داده شد، یعنی اگر دفعه قبل ۲۰۰ رأی آورده بود، اینبار با ۱۸۰ رأی وزیر در وزارتخانه تثبیت شد تا کار خود را ادامه دهد.
آزادیخواه: برخی همکاران چیزی پخش کردند که نماینده انقلابی کسی است که جوزده نشود؛ یعنی چه که جوزده نشود؟
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۲۵

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تنها نیمی از ۱۰ هزار معدن دارای پروانه بهره برداری کشور مورد بهره برداری قرار گرفته که بنا به گزارش تفریغ ۶ ماهه ۱۴۰۱، وزارت صمت در این خصوص ترک فعل صورت داده است.

احد آزادیخواه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استیضاح رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم در موافقت با این طرح ضمن ابراز حرمت به جایگاه دولت مردمی و خدماتی که این دولت برای پیشبرد اهداف نظام انجام داده است، گفت: پژمان پشمچی زاده به فاطمی امین گفت برابر با قوانینی که مجلس یازدهم تا کنون تصویب کرده شما موظف بودید ۱۶ فقره آیین نامه اجرایی تدوین کنید که نکردید و نامه آن موجود است. ما اینجا تلاش می‌کنیم تا قانونی تصویب کنیم، اما وزیر آیین نامه وضع نمی‌کند و من باید جواب مردم را بدهم و این حجت شرعی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانینی که باید وزارتخانه آن را اجرا می‌کرد، اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده و قانون جهش تولید مسکن، قانون اصلاح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی صنعت خودرو و قانون مانع زدایی از صنعت برق کشور از قوانینی است که باید اجرا می‌شد و وزیر باید آیین نامه اجرایی آن را به تصویب می‌رساند، اما ۱۱ فقره آن اجرا نشده که خودشان می‌دانند با وجدانشان و مردم.

وی با اشاره به تعهدات کتبی و شفاهی وزیر صمت عنوان کرد: در روز رأی اعتماد ۳ موضوع بود و ایشان متعهد شد مدیریت بازار و تأمین کالا‌های اساسی مورد نیاز را داشته باشد. یک عروس و داماد برای خرید یک یخچال با ۶۸ درصد تورم روبرو هستند. شما برای رأی صاحب اختیار هستید، اما از باب توصیه برادرانه می‌گویم آیا می‌توانید پاسخ حوزه انتخابیه خود را بدهید؟

آزادیخواه ادامه داد: در حوزه راهبرد‌ها وزیر موظف شد اصلاح ساختار تولید و تجارت با تأکید بر اقتصاد دانش بنیان را انجام دهد، اما هنوز آیین نامه آن را تحویل نداده است. در حوزه تنظیم بازار وزیر متعهد شد مواد اولیه را تأمین کند. مردم مظلوم ملایر ماه‌ها و سال‌ها است ۳ هزار و ۷۰۰ تن مواد اولیه برای تأمین نیاز کشور نیاز دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری درباره سال رشد تولید گفت: این سال، سال مانع تولید شد و رشدی صورت نگرفت. من مکاتبه کردم و کسی پاسخ من را نداد و پریشب آقای برجی با من تماس کرد و گفت آن سقف را بر می‌داریم. آیا الان فرصت آن است؟ من ۶ ماه گلوی خود را پاره کردم من را آدم حساب نکردند، آیا الان زمان آن است؟ ما و شما نمایندگان مسئول هستیم و باید به حوزه انتخابیه خود بازگشته و پاسخ مردم را بدهیم، ببینید می‌توانید پاسخ بدهید؟

وی با اشاره به حوزه پشتیبانی و جلوگیری از ایجاد اختلال در فعالیت‌های نهاد‌های تولیدی، گفت: پرونده‌ای که مسائل شخصی در آن است که هیچ. شما ۴۲ واحد تولیدی که زیرمجموعه خودتان تأییدیه داده و استاندارد کیفیت آن را تأیید کرده و سازمان حمایت روی آن قیمت گذاشته و نیاز کشور را برآورده می‌کند با چه توجیهی ۳ هزار تن مواد وارد کردید که اسناد آن نیز موجود است. گِل به سر من که کارخانه آن که کارگر آن درآمد کمی از آن می‌گیرد به دلیل واردات بی رویه مستند به این اسناد تعطیل شده است بعد که به فاطمی امین که می‌گوییم می‌گویند آن‌ها قصد سنگ اندازی دارند که جای تأسف دارد.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه شما تعهد کردید روزانه عرضه خودرو داشته باشید، عنوان کرد: من راجع به شخص ایشان که متعهد و متخصص است حرفی ندارم بلکه راجع به تیم وی می‌گویم که کار را خراب کرده است. شهادت می‌دهم فاطمی امین یک سرباز است، اما توان مدیریتی و تیم ضعیفی داشته و عملکرد ندارد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان همچنین با بیان اینکه کاهش ۲۰ درصد بهای تمام شده خودرو تا پایان سال را قول دادید عنوان کرد: قیمت پراید را ببینید؟ چگونه رویتان می‌شود به مردم پاسخ دهید. در تلویزیون گفته شد منظورم از قیمت، قیمت تمام شده بود. این چه حرفی است. از ارتقای کیفی تولید خودرو‌ها گفته می‌شود، آیا کیفیت خودرو ارتقا داشته است؟ فرمایشات رهبری برای رونق تولید داخلی را داشتیم، اما می‌بینیم ۳ هزار تن مواد وارد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به حوزه معدن که ضابطه‌مند نبوده است، اظهار داشت: بر اساس داده‌های موجود، در سطح کشور ۱۰ هزار و ۴۰۴ معدن دارای پروانه بهره برداری داریم و ۵ هزار و ۶۴۷ معدن فعال است. پس وزارت صمت چه می‌کند. به استناد جزء یک بند ط بند ۷ قانون بودجه، وزارت صمت باید مستندسازی کرده و مجوز‌های بهره برداری معادن را مستند ارائه کند که در گزارش تفریغ ۶ ماهه ۱۴۰۱، وزارت صمت این کار را نکرده و ترک فعل صورت گرفته است.

آزادیخواه با اشاره به آمار ابراز کرد: خودروسازان بزرگ در سال ۱۴۰۰، ۶۷ هزار دستگاه بیش از آنچه تولید کرده اند به فروش رسانده اند یعنی من طلای زنم را فروخته ام، وام گرفته ام و از نان زن و بچه ام زده ام تا یک خودروی پراید برای خانواده بخرم. چون ساخت خودرو کمتر از تحویل بوده است گفته اند اول مهرماه به ما تحویل می‌دهند که شد آخر مهر. ده‌ها نامه فقط شخص من به حاجی حسینی دادم. آخر مهر به آخر دی، آخر بهمن، آخر اسفند و سال بعد رسید. این خانواده چه گناهی کرده است.

این متقاضی استیضاح وزیر صمت ادامه داد: امروز روز استیضاح آقای فاطمی امین نیست، امشب شب اول قبر من نوکر است. من چه پاسخی به خدا بدهم. من نمی‌توانم پاسخ مردم را بدهم. خدایا تو گواهی اگر نگاه پوپولیستی در صحبت هایم باشد، ما مدیون و بدهکار مردم هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۱۹ ماه زمان وزارت فاطمی امین، بازار ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا کرد، اظهار داشت: تفاوت قیمت‌ها در مهر ۱۴۰۰، ۱۰ تا ۸۰ درصد گران شده بود که در ۱۴۰۲ به ۴۹۰ برابر رسیده است. قدرت خرید مردم در دوران مدیریت شما نصف شده و دو برابر کمتر شده است.

آزادیخواه ادامه داد: مگر ما قانون ساماندهی صنعت خودرو را به وزیر صمت ندادیم پس چرا اجرا نشد؟ بعضی گفتند قانون ناقص بود. مگر زمان تدوین قانون نماینده دولت حضور ندارد پس چرا نگفت که جایی خلاء وجود دارد. برخی همکاران چیزی پخش کردند که نماینده انقلابی کسی است که جوزده نشود؛ یعنی چه که جوزده نشود. چرا از فرمایشات آقا مصادره می‌کنید. ایشان حتی فرموده است که گلایه مندم از دوستانی که مسئولان کالا‌های اساسی خانگی و لوازم خانگی اند. ما از شما حمایت کرده و اسم آوردیم و شنیدیم که قیمت برخی اقلام دو برابر شده است.

نماینده مردم ملایر ادامه داد: حضرت آقا فرمودند این همه حمایت از صنعت خودرو در کشور شد، اما کیفیت خوب نیست و مردم ناراضی هستند که حق است، چون این صنعت نتوانسته است رضایت مشتری را جلب کند.

وی درباره شایعه واگذاری خودرو به نمایندگان، ادامه داد: افتخار می‌کنم و می‌گویم نهاد‌های نظارتی و نمایندگان و مردم اگر هرگونه سوءاستفاده و رانتی از من سراغ دارید، مدیونید که اعلام نکنید. این فضاسازی‌ها به این مجلس انقلابی نمی‌چسبد. هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کند و بگوید که کدام نمایندگان این خودرو‌ها را گرفته اند و سره از ناسره مشخص شود که شک ندارم کسی چیزی نگرفته است.

آزادیخواه در ادامه با بیان اینکه دور قبل به رئیس جمهور کمک کردیم، اما وعده‌ها عملی نشد، اظهار داشت: می‌گویند اگر به استیضاح وی رأی مثبت بدهیم، دولت فرد ضعیف تری را می‌آورد. این تحلیل درستی نیست اگر ما نماینده مردم باشیم به شخص ضعیف رأی اعتماد نمی‌دهیم. می‌گویند کار وزارتخانه عقب می‌افتد پس چرا وقتی خود رئیس جمهور ۳ وزیر را جابجا می‌کند، کار وزارتخانه عقب می‌افتد و فقط زمانی که مجلس برابر قانون، نظارت کند کار عقب می‌افتد؟ شما باید از حقوق خود به نفع مردم استفاده کنید و جواب مردم را بدهید.

وی با بیان اینکه می‌گویند چرا وزیر دیگری را استیضاح نمی‌کنید، خاطرنشان کرد: استیضاح وزرا با رأی استمزاجی است. امروز فاطمی امین را استیضاح می‌کنیم و اگر فردا تشخیص دهیم برای کمک به دولت و کشور، فرد دیگری را لازم باشد استیضاح می‌کنیم البته آخر دعوای ما استیضاح است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان می‌گویند مقصر بازار فاطمی امین نیست. پس چه کسی است؟ مقصر بازار لوازم خانگی و خودرو وزیر صمت نیست؟ پیشنهاد من این است که امروز از آرای خود شفاف فیلم گرفته و برای حوزه انتخابیه خود بفرستید و به مردم توضیح دهید که چه رأیی و به چه علت داده اید.
جمعی از نمایندگان خواستار رأی‌گیری شفاف شدند
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۳

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به هیأت رئیسه خواستار رأی‌گیری به صورت علنی و شفاف درباره استیضاح وزیر صمت شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان در خطاب به هیأت رئیسه خواستار رأی‌گیری به صورت علنی و شفاف درباره استیضاح وزیر صمت در جلسه امروز شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه این موضوع خلاف آئین‌نامه است باید در صحن به رأی‌گیری گذاشته شود و در صورتی که دوسوم نمایندگان با آن موافق باشند، در استیضاح امروز به صورت علنی و شفاف خواهد بود.

وی اظهار داشت: این درخواست باید به امضای 50 نفر از نمایندگان برسد که هنوز امضاهای آن به این مقدار نرسیده و البته در حال افزایش است.
میرتاج‌الدینی: ما را چه شده که با دولت انقلابی این گونه برخورد می‌کنیم؟ / مگر ما نمایندگان آقای رئیسی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت نکردیم؟
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۱

محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با استیضاح فاطمی امین گفت: ما را چه شده است که با دولت انقلابی این گونه برخورد می کنیم مگر ما نمایندگان آقای رئیسی را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت نکردیم ما در یک کشتی نشسته ایم و با هم پیش می رویم. موفقیت دولت، موفقیت مجلس است، دو قطبی ایجاد نکنید.

وی ادامه داد: هیچ یک از نمایندگان برای استیضاح خودرو نگرفته اند و وزیر خودرویی نداده است.

میرتاج الدینی با بیان اینکه دوبار استیضاح وزیر طی شش ماه در مجلس شورای اسلامی بی سابقه است، گفت: در 11 دوره مجلس نمونه و سابقه ای نداریم که یک وزیری دوبار استیضاح شود. اگر نوبتی هم بود نوبت دیگران بود اما هنوز دو ماه نگذشته استیضاح جدید را برای وزیر صمت کلید زدند.

وی تاکید کرد: انتقادات زیادی در حوزه خودرو مطرح ی شود اما نباید فراموش کرد که گرانی خودرو، علل دیگری نیز دارد.
حضور رئیسی در جلسه استیضاح
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۱

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور برای دفاع از وزیر صنعت، معدن و تجارت که در حال استیضاح است، وارد صحن علنی مجلس شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دقایقی پیش در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) برای دفاع از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که طرح استیضاح وی در حال بررسی است، حاضر شد.

رئیس مجلس ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور برای حضور در صحن علنی، گفت: بر اساس آیین نامه داخلی، رئیس جمهور الزامی برای حضور در این جلسه نداشت و در حقیقت برای دفاع از وزیر و توضیح برخی مسائل حاضر شده است. /
فلاحی: فاطمی امین در کمیسیون صنایع اعلام کرد که کاره‌ای نیست و یکی از آن ۲ هزار نفری است که در زمینه خودرو تصمیم می‌گیرند
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۱:۱۰

نماینده مردم ایلام در مجلس، گفت: قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

سارا فلاحی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با این استیضاح خطاب به نمایندگان گفت: روزگاری نه چندان دور با دستان خالی از حریم این کشور دفاع کردیم و امروز نوبت شماست که حافظان و مدافعان حرم عدالت، امنیت و رضایت مردم باشید. امروز نوبت من و شماست که حافظان این سرزمین ثروتمند باشیم، سرزمینی که ستون‌های ثروت آن در خون شهیدان و در راهبری ولایت است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم ادامه داد: فلسفه استیضاح، کمک به دولت است برای آنکه گلوگاه‌های حساس آن از مدیران ناکارآمد و کارنابلد پاک شود، هر چند همواره و در فصل استیضاح، مجلس مورد آماج حملات و تخریب‌های ناجوانمردانه قرار می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند صندلی‌های قدرت خود را بر خاک ذلت بنشانند و ماندگار بمانند، شأن نمایندگان مجلس را خاک می‌کنند، اما این‌ها باعث نمی‌شود که ما مسئولیت تاریخی خود را فراموش کنیم. امروز همان بزنگاه مهمی است که مردم بیرون از صحن مجلس منتظر هستند تا مسئولیت تاریخی خود را انجام دهیم.

وی افزود: امروز ما موظفیم از ابزار قانونی خود استفاده کنیم و کسانی که بانیان وضعیت موجود عرصه خودروسازی هستند را به پای میز محکمه پاسخگویی بکشانیم، کسانی که مردم را به این باور رسانده اند که مافیا بخشی از دولت است، چون به زیست مسالمت آمیز با مافیا رسیده اند و حتی استیضاح خود را در یک فرافکنی، کمک به مافیا می‌دانند تا ما باور کنیم آن‌ها در مقابله با مافیا قرار گرفته اند، این چگونه مقابله با مافیایی است که قیمت پراید بی خاصیت سر به فلک کشیده، اگر با دلار ۵۰ هزار تومانی نیز محاسبه کنیم، قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

فلاحی تصریح کرد: افتخار وزارت صمت این است که تولید ملی را ۴۰ درصد افزایش داده است! چه کسی به شما اجازه داده ۴۰ درصد به قاتلان خاموش مردم اضافه کنید؟ چه کسی به شما اجازه داده است شرایط را به سمت و سویی ببرید که مردم نگران باشند؟ شما از تولید ملی صحبت می‌کنید، این چه تولید ملی است که هرزمان دشمنان این ملت فتلیه تحریم را بالا می‌کشند، بازار شما زیر و رو می‌شود. نماد تولید ملی تسلیحات دفاعی ما است، موشک نقطه زن، رادار‌ها و تجهیزات لیزری و الکترونیکی است که در حصار تحریم ها، زمین و هوا و دریا را از دشمن می‌گیرند، نه پراید بی خاصیتی که به قاتل مردم تبدیل شده است. هر زمان عرصه بر شما تنگ می‌شود، از امتیازخواهی نمایندگان صحبت کردید، سوال ما این است که شما چگونه به خود اجازه داده اید که بزرگترین امتیاز این ملت یعنی سرمایه اجتماعی را منهدم کنید و به کسی پاسخگو نباشید؟

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز صرفاً استیضاح وزیر صمت نیست، امروز استیضاح همه کسانی است که پشت وزرای ناکارآمد هستند، انتظار داریم که حمایت دولت از برخی وزرا گرفته شود، زیرا شما باید در میان مردم برای خود سرمایه ایجاد کنید.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: شما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کردید که کاره‌ای نیستید و یکی از آن ۲ هزار نفری هستید که در زمینه خودرو تصمیم می‌گیرند! شما که کاره‌ای نیستید، چرا بر صندلی قدرت همچنان تکیه زده اید؟ ما مدیران مقتدر و مستقل می‌خواهیم، کسانی را می‌خواهیم که بتوانند با مافیا مقابله و خود را هزینه کنند. ما امروز رزمنده می‌خواهیم نه کسانی که بر بزمِ بزم‌گیرندگان نشسته باشند. کسانی را می‌خواهیم که بازار آشفته، سرازیر گشته و پریشان خودرو را مدیریت کنند. پشت دیوار‌های این مجلس ۸۶ درصد مردم که موافق این استیضاح هستند، منتظرند تا ما تصمیم تاریخی بگیریم. امروز به مردم شبیخون زده شده و دست در جیب مردم شده است و قصد دارند قسر در بروند، متاسفانه برخی از مسئولان حوزه اجرا همواره زحمات شما نمایندگان را به مسلخ اهمال و بی توجهی خود می‌برند و با عرض تاسف باید بگویم که بخشی از رفتار غیرکارشناسی ناشی از مصلحت اندیشی‌ها و فهم اشتباه ما از همراهی با دولت است.

فلاحی گفت: ما همراه با دولت هستیم تا جایی که مسئولان آن کارآمد باشند، متاسفانه اهمال‌ها باعث شده، زمان برائت مسئولان این وضعیت دراز باشد و دست و پای مشتاق آن‌ها کوتاه شود، امروز من و شما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بپذیرند ما نمایندگان آن‌ها هستیم، بپذیرند که ما مخالف آشفتگی بازار خودرو هستیم، بپذیرند که ما عملاً در برابر با مافیا قرار گرفته ایم، همانگونه که فرماندهان و سربازان دیروز، خود را قربانی این سرزمین کردند، ما به مدیرانی نیاز داریم که در برابر مافیا قرار بگیرند، وهن جمهوری اسلامی است که ساختار نظامی که تمام دشمنان را زمین گیر کرده، اعلام کنیم مافیای خودرو نفس آن را بریده است، نظام ما توان مقابله دارد به شرط آنکه برخی کارگزاران ناکارآمد را خارج کنیم از گردونه مسئولیت، زیرا من و شما در قبال مردم مسئولیت داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امروز اگر به درستی تصمیم نگیریم، قطعاً مرگ مجلس را رقم زده ایم، چون مردم باید در مورد ما قضاوت کنند و مردم امروز جیب هایشان خالی شده، امروز خودرو و بازار خودرو به یکی از نماد‌های تقلیل یا افزایش سرمایه اجتماعی تبدیل شده است. من و شما برای افزایش سرمایه اجتماعی مسئولیت داریم، بنابراین این تصمیم تاریخی را امروز بگیریم، ما بحث شخصی با کسی نداریم، ما با شخصیت حقوقی افراد کار داریم، با ساختار غلطی که ایجاد شده است، با قصر در رفتن، با سر بزنگاه مسئول تراشیدن برای حوادث مختلف، مشکل داریم. ما امروز نماینده مردم هستیم. همه سوابق ما را می‌دانند، می‌دانند که اهل امتیازگیری نیستیم و به دنبال مقابله نیستیم، زیرا در پیشگاه خداوند قسم خورده ایم که حافظ انقلاب باشیم، بنابراین امروز چشم مردم به این مجلس است و نمایندگان وظیفه تاریخی خود را باید انجام دهند.

فلاحی عنوان کرد: در حوزه‌های انتخابیه شما، مردم نگران هستند، مردم امروز از ما سوال می‌پرسند که اگر نماینده ما هستید، پس باید حافظان امنیت خاطر ما باشید، امروز بازار خودرو یکی از عوامل انهدام آرامش خاطر و ناامنی فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما است، بنابراین مطمئن هستیم اگر تصمیم تاریخی امروز بگیریم، حداقل تلنگری خواهد بود به دولت. از رئیس جمهور درخواست داریم با مجلس همراهی کند و این حق را به مجلس بدهد که به دولت کمک نماید برای زدودن دولت از کسانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند. امیدواریم از در این صحن که بیرون می‌رویم، به عنوان نمایندگان سرفراز مردم گردن فراز بگیریم و به مردم اعلام کنیم که ما نمایندگان واقعی شما هستیم.
فلاحی: فاطمی امین در کمیسیون صنایع اعلام کرد که کاره‌ای نیست و یکی از آن ۲ هزار نفری است که در زمینه خودرو تصمیم می‌گیرند / امروز اگر به درستی تصمیم نگیریم، قطعاً مرگ مجلس را رقم زده ایم
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۰:۵۸

نماینده مردم ایلام در مجلس، گفت: قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

سارا فلاحی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با این استیضاح خطاب به نمایندگان گفت: روزگاری نه چندان دور با دستان خالی از حریم این کشور دفاع کردیم و امروز نوبت شماست که حافظان و مدافعان حرم عدالت، امنیت و رضایت مردم باشید. امروز نوبت من و شماست که حافظان این سرزمین ثروتمند باشیم، سرزمینی که ستون‌های ثروت آن در خون شهیدان و در راهبری ولایت است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم ادامه داد: فلسفه استیضاح، کمک به دولت است برای آنکه گلوگاه‌های حساس آن از مدیران ناکارآمد و کارنابلد پاک شود، هر چند همواره و در فصل استیضاح، مجلس مورد آماج حملات و تخریب‌های ناجوانمردانه قرار می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند صندلی‌های قدرت خود را بر خاک ذلت بنشانند و ماندگار بمانند، شأن نمایندگان مجلس را خاک می‌کنند، اما این‌ها باعث نمی‌شود که ما مسئولیت تاریخی خود را فراموش کنیم. امروز همان بزنگاه مهمی است که مردم بیرون از صحن مجلس منتظر هستند تا مسئولیت تاریخی خود را انجام دهیم.

وی افزود: امروز ما موظفیم از ابزار قانونی خود استفاده کنیم و کسانی که بانیان وضعیت موجود عرصه خودروسازی هستند را به پای میز محکمه پاسخگویی بکشانیم، کسانی که مردم را به این باور رسانده اند که مافیا بخشی از دولت است، چون به زیست مسالمت آمیز با مافیا رسیده اند و حتی استیضاح خود را در یک فرافکنی، کمک به مافیا می‌دانند تا ما باور کنیم آن‌ها در مقابله با مافیا قرار گرفته اند، این چگونه مقابله با مافیایی است که قیمت پراید بی خاصیت سر به فلک کشیده، اگر با دلار ۵۰ هزار تومانی نیز محاسبه کنیم، قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

فلاحی تصریح کرد: افتخار وزارت صمت این است که تولید ملی را ۴۰ درصد افزایش داده است! چه کسی به شما اجازه داده ۴۰ درصد به قاتلان خاموش مردم اضافه کنید؟ چه کسی به شما اجازه داده است شرایط را به سمت و سویی ببرید که مردم نگران باشند؟ شما از تولید ملی صحبت می‌کنید، این چه تولید ملی است که هرزمان دشمنان این ملت فتلیه تحریم را بالا می‌کشند، بازار شما زیر و رو می‌شود. نماد تولید ملی تسلیحات دفاعی ما است، موشک نقطه زن، رادار‌ها و تجهیزات لیزری و الکترونیکی است که در حصار تحریم ها، زمین و هوا و دریا را از دشمن می‌گیرند، نه پراید بی خاصیتی که به قاتل مردم تبدیل شده است. هر زمان عرصه بر شما تنگ می‌شود، از امتیازخواهی نمایندگان صحبت کردید، سوال ما این است که شما چگونه به خود اجازه داده اید که بزرگترین امتیاز این ملت یعنی سرمایه اجتماعی را منهدم کنید و به کسی پاسخگو نباشید؟

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز صرفاً استیضاح وزیر صمت نیست، امروز استیضاح همه کسانی است که پشت وزرای ناکارآمد هستند، انتظار داریم که حمایت دولت از برخی وزرا گرفته شود، زیرا شما باید در میان مردم برای خود سرمایه ایجاد کنید.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: شما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کردید که کاره‌ای نیستید و یکی از آن ۲ هزار نفری هستید که در زمینه خودرو تصمیم می‌گیرند! شما که کاره‌ای نیستید، چرا بر صندلی قدرت همچنان تکیه زده اید؟ ما مدیران مقتدر و مستقل می‌خواهیم، کسانی را می‌خواهیم که بتوانند با مافیا مقابله و خود را هزینه کنند. ما امروز رزمنده می‌خواهیم نه کسانی که بر بزمِ بزم‌گیرندگان نشسته باشند. کسانی را می‌خواهیم که بازار آشفته، سرازیر گشته و پریشان خودرو را مدیریت کنند. پشت دیوار‌های این مجلس ۸۶ درصد مردم که موافق این استیضاح هستند، منتظرند تا ما تصمیم تاریخی بگیریم. امروز به مردم شبیخون زده شده و دست در جیب مردم شده است و قصد دارند قسر در بروند، متاسفانه برخی از مسئولان حوزه اجرا همواره زحمات شما نمایندگان را به مسلخ اهمال و بی توجهی خود می‌برند و با عرض تاسف باید بگویم که بخشی از رفتار غیرکارشناسی ناشی از مصلحت اندیشی‌ها و فهم اشتباه ما از همراهی با دولت است.

فلاحی گفت: ما همراه با دولت هستیم تا جایی که مسئولان آن کارآمد باشند، متاسفانه اهمال‌ها باعث شده، زمان برائت مسئولان این وضعیت دراز باشد و دست و پای مشتاق آن‌ها کوتاه شود، امروز من و شما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بپذیرند ما نمایندگان آن‌ها هستیم، بپذیرند که ما مخالف آشفتگی بازار خودرو هستیم، بپذیرند که ما عملاً در برابر با مافیا قرار گرفته ایم، همانگونه که فرماندهان و سربازان دیروز، خود را قربانی این سرزمین کردند، ما به مدیرانی نیاز داریم که در برابر مافیا قرار بگیرند، وهن جمهوری اسلامی است که ساختار نظامی که تمام دشمنان را زمین گیر کرده، اعلام کنیم مافیای خودرو نفس آن را بریده است، نظام ما توان مقابله دارد به شرط آنکه برخی کارگزاران ناکارآمد را خارج کنیم از گردونه مسئولیت، زیرا من و شما در قبال مردم مسئولیت داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امروز اگر به درستی تصمیم نگیریم، قطعاً مرگ مجلس را رقم زده ایم، چون مردم باید در مورد ما قضاوت کنند و مردم امروز جیب هایشان خالی شده، امروز خودرو و بازار خودرو به یکی از نماد‌های تقلیل یا افزایش سرمایه اجتماعی تبدیل شده است. من و شما برای افزایش سرمایه اجتماعی مسئولیت داریم، بنابراین این تصمیم تاریخی را امروز بگیریم، ما بحث شخصی با کسی نداریم، ما با شخصیت حقوقی افراد کار داریم، با ساختار غلطی که ایجاد شده است، با قصر در رفتن، با سر بزنگاه مسئول تراشیدن برای حوادث مختلف، مشکل داریم. ما امروز نماینده مردم هستیم. همه سوابق ما را می‌دانند، می‌دانند که اهل امتیازگیری نیستیم و به دنبال مقابله نیستیم، زیرا در پیشگاه خداوند قسم خورده ایم که حافظ انقلاب باشیم، بنابراین امروز چشم مردم به این مجلس است و نمایندگان وظیفه تاریخی خود را باید انجام دهند.

فلاحی عنوان کرد: در حوزه‌های انتخابیه شما، مردم نگران هستند، مردم امروز از ما سوال می‌پرسند که اگر نماینده ما هستید، پس باید حافظان امنیت خاطر ما باشید، امروز بازار خودرو یکی از عوامل انهدام آرامش خاطر و ناامنی فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما است، بنابراین مطمئن هستیم اگر تصمیم تاریخی امروز بگیریم، حداقل تلنگری خواهد بود به دولت. از رئیس جمهور درخواست داریم با مجلس همراهی کند و این حق را به مجلس بدهد که به دولت کمک نماید برای زدودن دولت از کسانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند. امیدواریم از در این صحن که بیرون می‌رویم، به عنوان نمایندگان سرفراز مردم گردن فراز بگیریم و به مردم اعلام کنیم که ما نمایندگان واقعی شما هستیم.
وزیر صمت در جلسه استیضاحش: در چند روز گذشته هرجا می‌روم به من نگاه سنگین دارند / آقای بیگی! ۷۰ خودرو را بگذارید کنار، بلند شوید و تنها یک خودرو که داده شده را نام ببرید
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۰:۴۵

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: استیضاح حق مجلس است و برای پاسخ اینجا هستم. تیتر می‌زنند لابی‌های آمریکای فاطمی‌امین! چه کسانی این تیترها را می‌زنند؟ امروز چه کسانی از این وضعیت خوشحال هستند؟ می‌گویند تیغ استیضاح، مگر اینجا قتلگاه است؟ سوال پرسیده شده و پاسخ می‌دهم.

به گزارش «انتخاب»، مهمترین اظهارات فاطمی امین در جلسه استیضاحش به شرح زیر است:

آقای بیگی بلند شوید و تنها یک خودرو که داده شده را نام ببرید. چرا رابطه دولت و مجلس را خراب می‌کنید؟

در چند روز گذشته هرجا می‌روم به من نگاه سنگین دارند. چرا با آبروی مردم بازی می‌کنید؟

به اعتماد عمومی و حیثیت مجلس ضربه خورد،

فاطمی امین به فساد آلوده نشده است.

ضدفسادترین دولت به چنین فسادی متهم می شود آیا این جنگ روانی نیست؟

چرا موضوعی که به ابتدای سال ۱۴۰۰ مربوط می‌شود به این استیضاح ربط داده می‌شود؟

این روزها تیتر می‌زنند لابی‌های آمریکایی فاطمی امین، چه چیز من به آمریکا می‌خورد؟!

افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد بخاطر افزایش قیمت تمام شده خودرو در کارخانه نیست.

از آذرماه یک تقاضای کاذب ایجاد شد و عده ای بخاطر حفظ ارزش پول به سمت این بازار می آیند.

افزایش قیمت خودرو در بازار معلول اتفاقات اقتصادی متفاوتی است

عرضه‌های خودرو در بورس کالا موجب ثبات بازار خودرو بود و عاملی برای کاهش قیمت خودرو اما متاسفانه این روند متوقف شد

ما در صنعت خودرو مافیا داریم این مافیا تهدید می کند

مافیای خودرو پول خرج می‌کند تا من را بزند

می‌گویند تیغ استیضاح، مگر اینجا قتلگاه است؟
نظری، موافق استیضاح: امروز مجلس بین دفن خود و ماندن «فاطمی‌امین» یکی را انتخاب می‌کند / اگر استیضاح رای نیاورد مردم می‌گویند ما مدافع دولت هستیم نه ملت
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۰:۳۵

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مجلس بین دفن خود و ماندن وزیر یکی را انتخاب می‌کند. اگر استیضاح وزیر رای نیاورد مردم می‌گویند که ما مدافع دولت و نه ملت هستیم.

سیدغنی نظری در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این‌که رئیس جمهور در جلسه استیضاح حضور پیدا نکرده نشان دهنده بی‌توجهی او به این جلسه و یا بی‌توجهی به وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: آقای فاطمی امین شخصیتی مومن و متواضع دارد اما بحث ما کارآمدی است. بنده تاکنون هیچ درخواست غیرقانونی و غیرمردمی از وزارتخانه‌ای نداشتم استیضاح حق نمایندگان است و به معنای مخالفت با دولت نیست بلکه به دولت کمک می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز مجلس بین دفن خود و ماندن وزیر یکی را انتخاب می‌کند و مردم بین ناکارآمدی و نظارت مجلس شورای اسلامی انتخابگر هستند. امروز افکار عمومی و ۸۵ میلیون نفر منتظر اقدام مجلس بوده که ما نماینده دو خودروساز بزرگی هستیم که با جان و مال مردم بازی می‌کنند و یا نماینده ۸۵ میلیون نفر از مردم هستیم.

نظری ادامه داد: امروز پراید به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است، افکار عمومی منتظرند که آیا تغییری رخ می‌دهد یا خیر؟ مردم از ما می‌پرسند که ما در قبال این وضعیت چه کرده‌ایم نه فقط وضعیت خودرو که حتی وضعیت لوازم خانگی هم به گونه‌ای شده که ازدواج جوانان با مشکل مواجه است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم شایسته سوار شدن بهترین خودروی دنیا هستند، گفت: چرا مردم باید گرفتار سایپا و ایران خودرو شوند ما باید مدافع انتخاب مردم باشیم و اجازه ندهیم عده‌ای دنبال منافع خود باشند. استیضاح حق نمایندگان است که ما به نمایندگی از مردم دنبال می‌کنیم. سوال این است که مردم از وضعیت فعلی راضی هستند؟

وی با بیان این‌که چرا باید مصوبه مجلس شورای اسلامی در واردات خودرو زمین بماند و مجمع تشخیص جلوی آن را بگیرد، اظهار کرد: این‌که در آستانه استیضاح لایحه دو فوریتی برای واردات خودرو ارائه می‌شود توهین به مجلس شورای اسلامی است. اگر استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت رای نیاورد مردم می‌گویند که ما مدافع دولت و نه ملت هستیم. مردم بدانند که نمایندگان پشتیبان آنها هستند.

نظری همچنین با انتقاد از افزایش قیمت فولاد تصریح کرد: مردم از وضعیت بازار راضی نیستند، امروز مجلس شورای اسلامی قاطعیت خود را نشان می‌دهد.
عضو هیات رئیسه مجلس: رئیسی در جلسه استیضاح حضور پیدا می‌کند
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۱۰:۳۵

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است رئیس جمهور در جلسه استیضاح حضور پیدا کند.

سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی امروز و در جریان جلسه بررسی استیضاح فاطمی امین گفت: ظاهرا قرار است رئیس جمهور در جلسه استیضاح تشریف بیاورند که حداکثر یک ساعت وقت دارند و بعد از ایشان نوبت دفاعیات وزیر می‌رسد که می‌تواند بخشی از وقت خود را به دو نفر از نمایندگان بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که رئیس جمهور می‌خواهد که در جلسه حضور پیدا کند تا وقتی که ایشان تشریف بیاورند وزیر صنعت، معدن و تجارت دفاعیات خود را مطرح می‌کنند.
حضرت پور: این آقا وزیر خودروسازان است، وگرنه چرا خبر استیضاحش باید قیمت دنا را ۷۰ میلیون پایین بیاورد؟
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: این استیضاح، استیضاح باندهای گردن کلفت بازار خودرو و استیضاح تولیدکنندگان تابوت های مرگ و استیضاح مصوبان وضع فعلی کشور است.

روح الله حضرت پور طلاتپه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی که به عنوان موافق استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت سخن می گفت، اظهار داشت: امروز به عنوان موافق استیضاح وزیری سخن می گویم که حقوق ملت ایران و ساده ترین نیازهای خانواده ایرانی را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: استیضاح این وزیر نابلد نه از سوی مجلس بلکه از سوی مردم در حال انجام است و این استیضاح، استیضاح باندهای گردن کلفت بازار خودرو و استیضاح تولیدکنندگان تابوت های مرگ و استیضاح مصوبان وضع فعلی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس بله قربان گوی هیچ کس نیست، گفت: مجلس مستقل شورای اسلامی نه گوش به فرمان دولت است نه بله قربان گوی آقایان و خانم ها و نه با نسبت خویشاوندی وزرا و مسئولیت کاری داریم و نه از فشارهای نسبت های خویشاوندان می ترسیم.

وی اظهار داشت: ما امروز وزیری ضد محرومان را استیضاح می کنیم و نه مجلس، به تیم اش نه به نگاه توهین آمیز و دلال مصرفانه است.

وی خطاب به فاطمی امین گفت: به چه جراتی سخنگوی شما علنا دلیل استیضاح را ندادن رانت به نمایندگان اعلام می کند؟ بگویید چه رانتی به نمایندگان دادید و چه کسی از شما چیزی خواسته است؟ و امروز همین جا اعلام کنید و چرا آبروی مجلس را بردید؟ و اگر شما وزیر مردم هستید چرا هفته ها است باندهای مافیای خودرو برای حفظ شما خود را به آب و آتش می زنند و تیم های مجازی و اتاق فکرهایتان ده ها سناریو برای فشار به نمایندگان اجرا کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: این آقا وزیر خودروسازان است، وگرنه چرا خبر استیضاح او قیمت دنا را باید 70 میلیون پایین بیاورد در حالی که رشد قیمت خودروها تا روز اعلام وصول استیضاح ادامه داشت و مردم با این استیضاح به آینده امیدوار شدند. امروز خرید لوازم خانگی و تشکیل خانواده و یا یک خودرو ساده برای جوان ایرانی به رویا تبدیل شده و در طول دوران وزارت شما این اتفاقات رخ داده است و رانندگان تاکسی و دیگر رانندگان نیز امروز با لاستیک های پاره و خودروهای فرسوده در حال گذران زندگی هستند و وزارتخانه شما به گواه 87 میلیون ایرانی عملکردی در تنظیم بازار نداشته است.

حضرت پور خاطرنشان کرد: چطور وزارت صمتِ دولت محرومان زندگی و معیشت میلیون ها ایرانی را با ضعف نظارت بر بازار به جهنم تبدیل کرد و بازارهای زیرمجموعه وزارت صمت بیشترین تورم را در کشور داشت و امروز به یاری خدا تابوی استیضاح وزیران شکسته خواهد شد و مردم می فهمند مجلس مستقل است و از حقوق آن ها کوتاه نخواهد آمد و اگر این فرصت ها از دست برود مردم ما را نخواهند بخشید.

وی تاکید کرد: این استیضاح اگر زودتر انجام می شد وضعیت کشور امروز اینگونه نبود و به خدا این حق الناس است و خدا شاهد است این سخنان من به خاطر دفاع از حقوق مردم است، چه این وزیر استیضاح شود و چه بماند من در مقابل وجدان های بیدار و چشم های بصیر مردم ایران سربلند خواهم بود.
چنارانی: به خاطر گرانی‌ها، دیگر نمی‌توانیم در چشم مردم نگاه کنیم
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۵۴

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده و مردم حوزه انتخابیه‌ام باور داریم که دیگر آقای فاطمی امین توان مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت را نداشته و نیازی نیست که وارد مشکلات حوزه خودرو، احتکار و لابی در اعطای پروانه‌های بهره‌برداری معادن شد.

هاجر چنارانی در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما در مجلس سوگند یاد کردیم نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشیم و در انجام وظایف خود در قبال مردم امانت و تقوا را رعایت کنیم. دیگر نمی‌توانیم در چشم مردم حوزه انتخابیه خود به خاطر گرانی‌ها نگاه کنیم. در جلسه قبلی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار دادیم که فرصت آزمون و خطا باقی نمانده است.

وی در ادامه اظهار کرد: خدا را شاکرم که وامدار کسی نیستم و به عنوان خادم مردم از نظر بنده و مردم حوزه انتخابیه، آقای فاطمی امین توان مدیریت این وزارتخانه را ندارد. دیگر جای بحثی در خصوص مشکلات حوزه خودرو، احتکار و لابی در اعطای پروانه‌های بهره‌برداری معادن و گرانی‌های افسارگسیخته نمانده است. درخواست دارم با تصمیم درست در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز می‌گویند بازار خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتباطی ندارد، بنده سوال می‌پرسم که برای مهار این گرانی افسارگسیخته بازار خودرو که در این ۲۰ ماه رشد فزاینده‌ای داشته است باید یقه چه کسی را گرفت؟ مجلس شورای اسلامی در شهریورماه سال ۱۴۰۱ بار دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتماد کرد اما چه اتفاقی در بازار خودرو افتاد؟ در این ۲۰ ماه قیمت خودرو از کجا به کجا رسیده است؟ ۲۰۰۰ نفر منتظر یک مصوبه شورای عالی نظارت هستند که در این ۲۰ ماه یک جلسه هم نداشتند.

چنارانی تاکید کرد: ما واردات خودرو را در مجلس قبل تایید کردیم و مجدد در این مجلس به تصویب رسید اما به کجا رسید؟ آقای فاطمی امین اگر شما لایحه دو فوریتی برای واردات خودروهای کارکرده داشتید چرا در یک سال گذشته برای ساماندهی این بازار به مجلس شورای اسلامی ارائه نکردید؟ مجلس تصویب کرد به خانواده‌هایی که بالای دو فرزند دارند خودرو داده شود خانواده‌هایی هستند که دارای چهار فرزند بوده اما اکنون پنج ماه است که در انتظار دریافت خودرو هستند.
دهقانی: فاطمی‌امین در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است نه صنعت
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۴۰

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صمت قول داده بودند که سالیانه ۱.۵ میلیون خودرو تولید خواهد شد که خبری از آن نیست، گفت: وزیر در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است در صورتی که ایشان باید وزیر صنعت باشند نه وزیر دو خودروساز.

الله وردی دهقانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با استیضاح سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در کشور ۲۹ میلیون خودرو در حال تردد داریم که اگر عمر مفید خودرو را ۷ سال در نظر بگیریم ۲۳ میلیون خودرو فرسوده است، در صورتی که اگر عمر مفید خودرو را به طور متوسط ۱۲ سال در نظر بگیریم باز هم حدود ۱۸ میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم.

وی ضمن اشاره به مصرف بنزین در کشور گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می کنیم که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر اگر باشد، مازاد مصرف ما ۶۰ میلیون لیتر معادل ۱۰۰۰ همت می شود که نصف بودجه عملیاتی کشور است. پس ما در مصرف بنزین در صنعت و ناوگان فرسوده خودرو در کشور سالانه ۱۰۰۰ همت از منابع ملی و بیت المال را هدر می دهیم که فاجعه ملی است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: ۷۰ درصد آلایندگی های کلانشهرها مربوط به خودرو ها است و همچنین اگر تصادفات جاده و هزینه های اورهال کردن آنها را در نظر بگیریم با توجه به تولید حدود ۱ میلیون خودرو در سال چگونه می توانیم خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم؟ از زمانی که آقای فاطمی امین وزارت را بر عهده گرفتند قیمت خودرو تاکنون ۳ برابر شده و قیمت پراید از حدود ۱۰۳ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون رسیده است که این فاجعه است.

دهقانی افزود: وزیر در برنامه خودشان گفتند ۱.۵ میلیون خودرو در سال تولید خواهد شد که خبری از آن نیست، همچنین قول داده بودند قرعه کشی را حذف خواهند کرد که از آن هم خبری نیست. وزیر در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است، ایشان باید وزیر صنعت باید باشند نه وزیر دو خودروساز.
موسوی لارگانی: فاطمی امین یک کارشناس شیمی را به عنوان معاون معدن وزارت صمت منصوب کرده
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۶

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آقای فاطمی امین هنگام اخذ رای هندوانه در بسته بود، ایشان آمدند و برنامه دادند، رای گرفتند اما خرابکاری کردند و متاسفانه ایشان هندوانه توزرد در ‌آمد. وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد اما ایشان سرجوخه هستند.

سید ناصر لارگانی، نماینده فلاورجان، در جلسه استیضاح وزیر صمت در مخالفت با سید رضا فاطمی امین گفت: در ابتدا از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که به خاطر ندانم کاری وزیر صمت تورم را تحمل می‌کنند، اما ایشان در میان آمارهای خودساخته غرق شده است. البته بنده شش ماه پیش نیز نسبت به توانایی ایشان هشدار دادم، چون نسبت به توانایی وزیر شک داشتم.

وی ادامه داد: آقای فاطمی امین هنگام اخذ رای هندوانه در بسته بود، ایشان آمدند و برنامه دادند، رای گرفتند اما خرابکاری کردند. متاسفانه ایشان هندوانه توزرد در ‌آمد. وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد اما ایشان سرجوخه هستند.

این نماینده مخالف وزیر صمت اظهار داشت: یکی از انتقادات به عملکرد ایشان مربوط به نیروی انسانی وزارت صمت است. ایشان بدون کار کارشناسی چارت وزارتخانه را بهم ریختند و افراد نزدیک به خود را از خارج وزارتخانه آورده و بدنه کارشناسی را منزوی کردند. ببینید ایشان چه بالایی سر چارت این وزارتخانه آوردند. به گونه‌ای که یک کارشناس شیمی را به عنوان معاون معدن وزارت صمت منصوب کرده است.

وی ادامه داد: ایشان چنان جوی در وزارت صمت ایجاد کردند که هیچ نظر کارشناسی ارائه نمی‌شود. البته حساب فاطمی امین را باید از حساب دولت جدا کرد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه چرا باید اصرار بر ماندن وزیری داشته باشیم که زندگی عادی را برای شهروندان به آرزو تبدیل کرده است، ادامه داد: گرانی مسکن سر به فلک رسیده و انتظار خریدن مسکن برای اقشار ضعیف امروز به یک قرن رسیده‌است که یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن افزایش مصالح ساختمانی بود.

وی افزود: اثرگذاری قیمت مصالح ساختمانی در هر متر مربع مسکن ۶٠ درصد، قیمت زمین ٣٠ درصد و سایر هزینه‌ها ١٠ درصد است و مصالح ساختمانی سال گذشته افزایش ١٠٠ درصدی داشت و تنها در یونولیت در چند ماه شاهد افزایش ۴٠٠ درصدی قیمت‌ها بودیم و قیمت فولاد ٩٠ درصد و قیمت شیشه و ماسه ١٠٠ درصد افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بسیاری از سازندگان می‌گویند از این افزایش قیمت‌ها کلافه شدند و ساخت مسکن دیگر مقرون به صرفه نیست.

موسوی لارگانی با بیان اینکه تمام حرف‌هایم استناد به سخنان خود آقای فاطمی امین در جلسه استیضاح آبان سال گذشته است، گفت: جنابعالی گفتید که افزایش تولید خودرو خواهیم داشت و قرعه کشی که منشأ رانت و فساد است حذف می‌شود و خودروسازان به دنبال فروش قسطی خودرو و خرید منت مردم هستند و در حال مذاکره با لیزینگ‌ها برای فروش قسطی هستند اما امروز کدام خودروساز به دنبال فروش قسطی است؟ امروز که برای تحویل خودرو در دو سال آینده از مردم پول می‌گیرید و فروش نوبتی را جایگزین قرعه کشی کردید. آقای فاطمی امین به غیر از آینده فروشی که منشأ بحران است شما چه کار کرده‌اید؟

وی با پرسش که‌ آقای فاطمی امین آیا حرف‌های خود را فراموش کرده‌اید؟ اظهار داشت: قرار بر این بود که تولید خودرو در سال ١۴٠١ نسبت به سال ١۴٠٠ تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کند اما این برنامه را محقق نکردید و همین میزان تولید خودرو در سال ١۴٠١ تنها به دلیل رفع بیماری کرونا بود. به این اجحاف می‌گویید خرید منت مردم، سوال من از مردم این است که امروز کدام خودرو ساز به دنبال فروش قسطی خودرو به مردم و خرید منت آنها است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه‌داد: در جلسه استیضاح آبان ماه سال گذشته گفتید که علمیات واردات خودرو جلو رفته و خداروشکر که تمام مجوزهای لازم را داشتید، ۶ ماه گذشته چند خودرو وارد شده است؟ من می‌گویم صفر دستگاه و شما واردات خودرو را پشت گوش انداختید و امروز گوش ما از بهانه ‌های شما پُر است.

موسوی لارگانی افزود: آقای فاطمی امین گفتید که قیمت کالاهای صنعتی روند کاهشی داشته اما ظاهراً در طنز گویی و نمک پاشی به زخم مردم مهارت دارید، امروز قیمت کدام کالاها کاهش پیدا کرده ؟ آقای فاطمی امین از خواب بیدار شو!

وی گفت: در جلسه رای اعتماد برنامه ٣٨ صفحه‌ای ارائه کردید که در صفحه ١٧ آن آمده که اصلاح ساز و کار و تنظیم بازار ، سوال من این است که آیا جهش قیمت پراید از ١٠٠ میلیون تومان به ٣٠٠ میلیون تومان تنظیم بازار است؟
بدری: وزارت صمت باعث رشد تورم شده
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۹

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شده و وزارت صمت در ماه‌های اول سال باعث رشد تورم شد.

صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: در استیضاح قبلی نمایندگان به وزیر صمت فرصت دادند اما وزیر بسیاری از فرصت‌ها را از دست داد.

وی بیان کرد: فاطمی امین نه تنها در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خودرو و ارتقای کیفیت آن کاری نکرد بلکه با سوءمدیریت خود باعث تشدید مشکلات شد و وزارت صمت در ماه‌های اول امسال باعث رشد تورم شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: آقای فاطمی امین! چرا در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در هیأت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر نشدید و از مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده دفاع نکردید و الان لایحه دو فوریتی برای این کار ارائه می‌دهید؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در ۲۰ ماه گذشته بازار خودرو متلاطم‌ترین بازار را داشته به گونه‌ای که یک بار بحث قرعه کشی خودرو، یک بار عرضه در بورس و یک بار هم ثبت نام خودرو با گذاشتن ودیعه مطرح شد، چنین تصمیمات متناقض درباره خودرو ناشی از چیست؟

بدری اظهار داشت: هیچ اثری از بهبود کیفیت خودرو نیست و سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بر اثر تصادفات جاده‌ای و ناشی از پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی جان خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: خودروسازان داخلی هر روز کیفیت خودرو را کاهش می‌دهند و خودروسازان ما بیشتر از آنکه خودروساز باشند مونتاژ کار هستند، جامعه از ما انتظار تغییر و تحول در وزارت صمت را دارد و ما باید امروز وزیر صمت را برکنار کنیم.
علیرضابیگی: جلسه هیات نظارت درباره خودرو‌های شاسی‌بلند محکمه سیاسی بود
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۹

احمد علیرضابیگی جلسه هیات نظارت را که در آن حاضر شده بود، به «محاکمه سیاسی» تشبیه کرد.

روز گذشته احمد علیرضابیگی نماینده تبریز که سخنانش درباره استیضاح آبان‌ماه فاطمی‌امین و واگذاری ۷۰ تا ۷۵ خودروی شاسی‌بلند به برخی نمایندگان، مناقشه‌برانگیز شده بود، هم به دادستانی رفت و هم به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان. البته در هر دو جلسه‌ای که حاضر شد، او فراخوانده شده بود تا مدارک و اسناد خود را در اثبات ادعایش ارایه کند.

او درباره جلسه‌اش در دادستانی، تنها به این موضوع اکتفا کرد که «معاون دادستان دفاعیات و مدارک را دریافت کرد تا رسیدگی شود.» علیرضابیگی، اما جلسه هیات نظارت را که در آن حاضر شده بود، به «محاکمه سیاسی» تشبیه کرد.

او در ادامه گفت‌وگوی خود می‌گوید: «هیات نظارت برای رسیدگی به شکایت تعدادی از نمایندگان تشکیل شد تا اسناد ادعای خود را ارایه کنم. وقتی اسناد را ارایه کردم، گفتند که ما نمی‌توانیم به اصل آن رسیدگی کنیم و ما فقط باید به این موضوع رسیدگی کنیم که آیا اظهارات من در حیطه وظایف نمایندگی بوده یا خیر؟»

نماینده تبریز در مجلس ادامه داد: «آن‌ها می‌گفتند که سخنان من در مورد واگذاری خودرو، مبنی بر تاثیرگذاری بر نتیجه استیضاح وزیر صمت بوده، اما من تاکید کردم که در همه مصاحبه‌ها گفته‌ام هیات‌رییسه به این موضوع رسیدگی کند که میان واگذاری خودرو و استیضاح چه رابطه‌ای وجود دارد؟»

او با بیان اینکه «در هیات نظارت تاکید داشتند که سخنان من، اثباتی بوده است»، تاکید دارد که «من سوالی مطرح کردم که چه رابطه‌ای بین استیضاح و واگذاری‌ها وجود دارد و این وظیفه هیات‌رییسه است که با تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب به آن رسیدگی کند.»

او می‌گوید «پیش از تعطیلات تابستانی ۱۴۰۱ مجلس، استیضاح وزیر صمت کلید خورده بود و قرار بود بعد از این تعطیلات استیضاح بررسی شود؛ اما در مرداد ماه هم بررسی آن عقب افتاد و نهایتا مقرر شد که بعد از شهریورماه استیضاح فاطمی‌امین مورد بررسی قرار بگیرد که سرانجام آبان ماه برگزار شد.»

علیرضابیگی تاکید دارد که «اصل موضوع را نمی‌توانند نفی کنند، چراکه پای نامه‌ای که به شرکت مربوطه داده شده، امضای معاونت نیروی انسانی قوه مقننه وجود دارد.»

او اضافه می‌کند: «باید بررسی شود آیا در این واگذاری‌ها ابلاغیه ۸ ماده‌ای رییس‌جمهوری مبنی بر عدم واگذاری خودرو به صورت ستادی، زیر پا گذاشته شده یا خیر؟»
خبرگزاری فارس تفاهم‌نامه مجلسی‌ها برای دریافت خودروی شاسی بلند را تایید کرد
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۸

فارس نوشت: علیرضابیگی نماینده مردم تبریز پس از آنکه مدعی شد در جریان استیضاح نوبت قبل وزیر صمت، ۷۵ نماینده مجلس رشوه گرفتند تا فاطمی امین همچنان وزیر بماند، لیستی را منتشر و اعلام کرد اسامی افرادی که خودروی شاسی بلند دریافت کرده اند بنا بر این مستندات بوده است.

پیگیری خبرنگار فارس از برخی نماینده های مجلس حاکی از آن است که چنین تفاهمی صورت گرفته است که باید نهادهای نظارتی برخورد لازم را با رانت شکل گرفته انجام دهند. اما مسئله ای که همچنان مبهم است تاریخ این تفاهم نامه است.

باتوجه به اینکه تاریخ این تفاهم نامه در اسناد منتشر شده وجود ندارد امکان تطبیق این اسناد با ادعای رشوه ای که علیرضا بیگی مطرح کرده وجود ندارد.
رسولی‌نژاد، موافق استیضاح وزیر صمت: از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صداوسیما در دفاع از فاطمی امین به شدت گلایه می‌کنم
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۸

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که یکی از محورهای استیضاح وزیر صمت بحث خودرو بوده و کل آمار خودروهای تولیدی ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار دستگاه بوده این پرسش را طرح کرد که چگونه وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده می‌دهد که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

سیداحمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است و عین تقویت نظام و دولت به شمار می‌رود. یک سال و چند ماه از مجلس یازدهم گذشت اما چون در سال پایانی دولت قبلی بودیم استیضاحی مطرح نشد تا بهانه‌ای دست آن دولت تنبل داده نشود سپس با آغاز دولت سیزدهم تقریبا به همه وزرای پیشنهادی دولت، مجلس رای داد و بعد از گذشت حدود ۱۵ ماه از عمر دولت سیزدهم استیضاح یکی از همان وزرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که به نتیجه نرسید و امروز نیز ما با زیان آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امروز استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت به دنبال نارضایتی مردم از عملکرد این وزارتخانه است. بنده قبل از ورود به محورهای استیضاح از عملکرد یک جانبه و بدون انصاف صداوسیما که هم در استیضاح قبلی و هم در استیضاح فعلی از آقای فاطمی امین دفاع کرد به شدت گلایه می‌کنم.

رسولی نژاد در ادامه گفت: محور اول استیضاح به خودرو باز می‌گردد براساس گزارشات، کل تولید ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، ۵۵۰ هزار دستگاه بود اما آمار فروخته شده ۶۱۳ هزار دستگاه است. در وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره آقای فاطمی امین این آمار دادن روی کار آمده است که آمار خودروهایی که به کف پارکینگ عودت داده می‌شود همراه با آمار خودروهای تولیدی ارائه می‌شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کل تولیدات سایپا در سال ۱۴۰۱، ۳۵۱ هزار دستگاه بود و آمار فروخته شده ۳۸۱ هزار دستگاه است. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۱، ۹۰۱ هزار خودرو بود اما آنچه که فروخته شده ۹۹۴ هزار دستگاه است که تنها نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۷ درصد افزایش داشته است. حال سوال این است که چگونه وعده داده می‌شود که قرار است آمار تولید خودرو به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد. آقای فاطمی امین استاد وعده‌هاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی: نمایندگان آراء خود به استیضاح فاطمی امین را منتشر کنند
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۸

روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «شایسته است نمایندگان مجلس در راستای احترام به مردم حوزه انتخابیه و التزام به شفافیت آراء و کمک به تصمیم‌گیری‌های آتی ملت ایران، آراءشان در ارتباط با استیضاح فاطمی امین را علنا منتشر کنند. مردم حق دارند بدانند عملکرد نمایندگانشان در مقابل وزارت صمت و آشفته‌بازار خودرو چیست؟»
ذوالنوری: به ما حتی دوچرخه‌ هم ندادند چه برسد به ماشین
۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۰۹:۲۷

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در سومین گردهمایی و هم اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر مقدس قم در سالن جلسات رضوان شهرداری قم حاضر و سخنان حاشیه‌ای مطرح کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این سخنان، اظهار کرد: در خصوص استیضاح وزیر صمت، ماشین که نه حتی دوچرخه‌ای هم به شخصی داده نشده است.

وی ادامه داد: ولی اگر در عرصه دیگری در قالب رشوه‌ای به شخصی ماشینی داده شده است باید افشا و اعلام شود.

ذوالنوری مطرح کرد: نماینده و نماینده‌تر نداریم و اگر این اتفاق رخ داده باشد فساد بوده و هیات رئیسه مجلس نباید از آن کوتاه بیاید.

وی عنوان کرد: اجازه نخواهیم داد بخاطر تخلف عده‌ای تمام چهره نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی که از ارکان جمهوری اسلامی است، آسیب ببیند.

همچنین نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: درخواست عاجزانه دارم از هیأت رئیسه مجلس، خودروسازان و هر نهادی که امتیاز و پولی از آن در می‌آید، بررسی کنند که اگر هر چیزی خلاف قانون عمومی دریافت کرده‌ام، چه خودم و چه خانواده و بستگانم و چه تمام وابسطه گان به من، آن را به مردم اعلام کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین