|
|
امروز: يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
رییس انجمن زرتشتیان ایران گفت: در طول تاریخ ایران اسلامی پیروان ادیان مختلف از جمله اسلام، مسیحیت، کلیمی، زرتشتی و صابئین در کنار هم زیست مسالمت آمیز داشته اند.
موبد « رشید خورشیدیان» روز پنجشنبه در ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی اصفهان، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: زرتشتیان در این تعامل تلاش کرده اند در مسیر پیشرفت ایران گام بردارند و روحیه تعامل خود را با سایر هموطنان افزایش دهند.

وی تصریح کرد: جامعه ایرانی از رشد بالای فکری برخوردار است و به این رشد فکری می بالد و این حاصل نیاکان ما است.

موبد خورشیدیان برگزاری همایش ادیان توحیدی را فرصتی برای افزایش صمیمیت و همزبانی و همزیستی بیشتر ادیان بیان کرد.

رییس انجمن زرتشتیان ایران اظهار کرد: پیامبران الهی اعم از زرتشت، یحیی، موسی، عیسی و حضرت محمد (ص) همه آمده اند تا از انسان، انسان بسازند و صفات عالی انسانی را رشد دهند.

وی تکریم و احترام به والدین، همسر، فرزند، همسایه و دوستان و تلاش برای کسب رزق و روزی حلال را از مهمترین آموزه های همه ادیان توحیدی بیان کرد.

رییس انجمن زرتشتیان ایران با بیان اینکه امام راحل (ره) فرمودند توحید مذهب همه کشور و همه ایران ملت واحد است، افزود: این سخن امام در مقطع آغازین انقلاب اسلامی پیام وحدت و یگانگی برای حرکت در جهت پیشرفت اهداف کشور را به همه داد.

وی تصریح کرد: این همان پیام «اشو زرتشت» است که می گوید باید جهان و جهانیان را به سمت آبادانی و پیشرفت رهنمون کرد.

همچنین مسوول گفتگوی ادیان و مذاهب سازمان ارتباطات اسلامی نیز در این همایش گفت: همزیستی مسالمت آمیز در ایران اسلامی وجود دارد و روز به روز رشد می کند.

«علی محمد حلمی » با اشاره به جنایات برخی از فرقه های تندرو در ادیان مختلف، گفت: این چنین اقداماتی از سوی همه ادیان مردود است.

وی با اشاره به تصویب سند جهان عاری از خشونت در سازمان ملل، اظهار کرد: تصویب این پیشنهاد که از سوی رییس جمهوری ایران ارائه شد، نشان داد ملت و دولت ایران پرچمدار مبارزه با خشونت است.

ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی و با همکاری نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، انجمن جامعه شناسان ایران، استانداری، شهرداری و دانشگاههای اصفهان برگزار شد.

« جایگاه ادیان توحیدی در عرصه فرهنگی »، « ادیان توحیدی و مناسبات های فرهنگی و کارکردهای بین المللی» و « ادیان توحیدی و حقوق مدرن» از جمله موضوعات این همایش است.

رییس دبیرخانه ادیان توحیدی، رهبر صابئین جهان، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری، اسقف اعظم ارامنه تهران و شمال ایران، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب، رییس انجمن کنکاش موبدان ایران و رهبر کلیمیان ایران در این همایش حضور داشتند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین