|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: به مناسبت ایام دهه فجر تابلوی هنری هنرمند زنجانی با عنوان «حقیقت زنده» در مورد شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب به موزه جماران اهدا شد
حمیدرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با تسنیم در زنجان اظهار داشت: تابلو نگارگری با عنوان "حقیقت زنده" در مورد شخصیت حضرت امام خمینی (ره) با هنرمندی سید رضا اصل نجفی فرد از هنرمندان رشته نگارگری ایرانی اسلامی زنجان توسط مؤسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) خریداری و به موزه جماران انتقال داده شد.

وی با اشاره به تولید آثار هنری در راستای اهداف حوزه هنری برای اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای ارج نهادن به نقش کلیدی امام خمینی (ره) در از بین بردن دوران سیاه ظلم و ستم شاهنشاهی حاکم بر ایران اثر هنری‌ای در قالب هنر اصیل و بومی نقاشی ایرانی اسلامی تولید شده است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ابراز کرد: تابلو نگارگری اسلامی  "حقیقت زنده" بر اساس اعتقاد بر اصل واقعه انقلاب اسلامی ایران  و یاد شهدای انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: هنرمند زنجانی تلاش کرده است که با توجه به یاد و خاطره مردم از ملاقات حضوری در مدت روزهایی که با حضرت امام (ره) داشتند و عظمت حضور امام نسبت به آرامشی که در بین مردم حاضر می‌شدند را به تصویر بکشند.

اسماعیلی با بیان اینکه این طرح بنا به این یاد و خاطره حالت حضور حضرت امام خمینی (ره) در ملاقات حضوری‌ای که هنرمند داشتند به تصویر کشیده شده است، ابراز کرد: برای بیننده یاد ایام انقلاب و خاطرات آن دوران تداعی گردیده و آرامش و احساس معنوی آن بر وجود مردم به واسطه تابلو انتقال داده شود.

وی با اشاره به اینکه نماد ظلم در پشت امام (ره) به صورت بقایای کاخ سلطنت پادشاهی و در لابلای گلها است، تصریح کرد: در مقابل فضای روشنایی مشخصه به ثمر رسیدن انقلاب و رحمت الهی قابل ذکر است که در این تابلو بدون اینکه حضور مردم وجود داشته باشد نقش مردمی از حالت دست امام و طرف نگاهشان نشانگر حضور مردم است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین