|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۸
کد خبر: ۳۵۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴


ایرنا:  رئیس جمهور گفت: مهمترین مولفه قدرت در کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف است و این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند.

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: ما در کشور همراهی و پشتوانه مردمی را سخت نیاز داریم.

وی گفت: کشورها مبتنی بر سلاح هستند و مهمترین مولفه آنان قدرت نظامی است اما مهمترین مولفه قدرت در کشور ما حضور مردم متدین در عرصه‌های مختلف است.

رئیس جمهوری افزود: این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند و اعتماد مردم را دچار خدشه کنند و این سرمایه عظیم را به عنوان پشتونه نظام از ما بگیرند اما مردم نشان دادند در تمامی فتنه‌هایی که از ابتدای انقلابی اسلامی شده و در این فتنه‌های جدید و اغتشاشات مردم با هوشیاری، بیداری و بصیرت حقیقتا دشمن را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: آنچه ما می‌دانیم و خاص مردم است، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها است و این روحیه استقلال‌طلبی در تمام شما مردم وجود دارد که دشمن نمی‎خواهد ما مستقل و دائما وابسته باشیم اما مردم ایران و مردم خراسان جنوبی از وابستگی بیزار هستند.

 رئیسی گفت: دشمن اینکه می‌بیند دختر و پسر ما تحصیل می‌کنند و زن و مردم ما در حال تلاش هستند، در مجموع کشور ما در حال پیشرفت و تعالی است، از این پیشرفت عصبانی است و دشمنان نمی‌خواهند کشور ما در تولید، صنایع، کشاورزی و در تمام حوزه‌های علمی فناوری نمی‌خواهند کشور پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی در پیشرفت تردید می‌کنند افزود: اما ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود و این استان نماد بصیرت، دینمداری و ولایتمداری است.

وی افزود: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دینی، علمی و فرهنگی در این استان پرورش یافته‌اند و خود در هر کوی و برزنی به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی مردمانی سختکوش و با بصیرت دارد که بصیرت آنان مثال زدنی است ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، حضور در دفاع جانانه از مرز و بوم کشور، دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، حضور با معنا در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حقیقتا خراسان جنوبی را به نماد بصیرت، دینمداری، ولایتمداری، زمان شناسی و شناخت از زمان و نیاز کشور و به موقع تصمیم گرفتن، حضور یافتن و اعلام موضع کردن تبدیل کرده است.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه هستند به دلیل مشکل کمبود آب و نزولات آسمانی اما بدون مبالغه مردم استان نماد شکر و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند هستند، هم صبور و مقاوم در مقابل همه مسائل و مشکلات هستند و از شما به عنوان مردمی که نه فقط این صفات و جلوه‌ها زبانزد خاص و عام است چون مردمی هستید که دوست و دشمن را خوب می‌شناسید به موقع اعلام موضع و سمت‌گیری می‌کنید.

 رئیسی با بیان اینکه از جلوه‌های خوب مردم خراسان جنوبی این است که مسائل را به‌خوبی می‌شناسند گفت: حقیقتا شما در عرصه‌های مختلف حضوری بصرت آفرین، اطمینان‌بخش و برای مردم ما در سراسر کشور مردمی مثال‌زدنی هستید.

وی اظهار داشت: آنچه برای بنده افتخار است، عقبه‌ و علقه‌ای است که به خراسان جنوبی و مردم این استان و افتخار می‌کنم که مردمی با بصیرت، سختکوش، مجاهد و در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین