|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح دو فوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل 160 قانون اساسی و اختیارات وزیر دادگستری را برطرف کردند.
 بر این اساس وزیر دادگستری از میان کسانی که توسط رییس قوه قضاییه به رییس جمهوری پیشنهاد می شوند انتخاب و برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود.

نمایندگان همچنین با اصلاح ماده 2 این طرح مقرر کردند؛ دفاع از لوایح قضایی در مجلس و اظهار در مورد طرح های مربوط به قوه قضاییه مطابق نظر رییس قوه قضاییه باشد.

همچنین با اصلاح تبصره ماده 2 این طرح، مقرر شد اختیارات مندرج در این ماده، مانع از اعمال وظایف و اختیارات قانونی رییس قوه قضاییه نباشد.

نمایندگان در ادامه با اصلاح ماده 4، وزیر دادگستری را موظف کردند به سوالات نمایندگان در مورد مسایل مختلف مربوطه به روابط قوه قضاییه با قوای دیگر پس از کسب اطلاع و با رعایت استقلال قضات پاسخ دهد.

به گزارش ایرنا نمایندگان همچنین با اصلاح ماده 6 این طرح مقرر کردند رییس قوه قضاییه می تواند امور مالی، اداری و نیز اختیارات استخدامی غیر قضات را به وزیر دادگستری تفویض کند.

تفویض اختیارات مذکور باعث سلب اختیارات رییس قوه نسبت به آن امور نیست و وزیر دادگستری هماهنگی لازم را با وی به عمل می آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین