|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۳۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
معاون اول رییس جمهور بر تسریع در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تاکید کرد.
«اسحاق جهانگیری» روز دوشنبه در بدو ورود به استان هرمزگان در فرودگاه بندرعباس درباره اهداف سفرش به خبرنگاران گفت: طرح های بسیار مهمی در استان هرمزگان در بخش هایی همچون نفت و گاز، صنایع فلزی، فولاد، آلومینیوم، طرح های بندری، مناطق آزاد و جزایر مهمی که در این استان واقع شده، وجود دارد و طرح های مهمی در دست اجرا است که هر کدام از آن ها به تنهایی در توسعه کشور نقش ویژه ای دارد و قرار است در این سفر از این طرح ها بازدید کنیم.

وی ادامه داد: در این سفر جلساتی نیز با مسوولان استان پیرامون مسایل و مشکلات استان هرمزگان داریم که امیدواریم بتوانیم در این جلسات به وزرا و مسوولان استان برای رفع برخی از مشکلات، راهکارهایی پیدا کنیم.

معاون اول رییس جمهوری اضافه کرد: مهم ترین طرحی که اکنون در بخش نفت و گاز وجود دارد، «پالایشگاه ستاره خلیج فارس» است که میعانات گازی را به فراورده های نفتی تبدیل می کند و حجم سرمایه گذاری آن بسیار بالا است.

جهانگیری با تاکید بر تسریع در راه اندازی این پالایشگاه اظهار داشت: به دلیل واردات فرآورده های نفتی که بعضا کیفیت مناسبی ندارند، ویژگی خوب این پالایشگاه این است که روزانه 36 میلیون لیتر بنزین با کیفیت خوب، گازوئیل با کیفیت مناسب و سوخت هواپیما و جت تولید می کند و راه اندازی آن کار مهمی است.

وی گفت: یکی از بازدیدهای مهم ما بازدید از پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس است تا ببینیم موانع آن چیست تا به کمک وزیر نفت و دیگر مسوولان مسایل آن حل شود.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: در این سفر به جزیره قشم نیز سفر خواهم داشت و از این جزیره به عنوان یکی از مناطق مهم آزاد بازدیدهایی خواهم داشت.

جهانگیری افزود: یکی از دغدغه های کشور در زمینه قاچاق کالا است که رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این سفر هیات را همراهی می کند و امیدواریم بتوانیم در این زمینه هم با مسوولان گفت و گوهایی داشته باشیم.

وی در نخستین برنامه خود از پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین