|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۳۵۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲

ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته و هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی ایران فراهم شود تا انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

عیسی زارع‌پور روز سه شنبه پس از حضور در نشست مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: امروز جلسه مشترک کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی برگزار شد و به دغدغه نمایندگان مجلس درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، اقدامات وزارت ارتباطات و دستگاه‌های مرتبط برای حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی و حل مشکل ارتباطات پاسخ داده شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در راستای اجرای مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اجرای شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفت و اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشته است؛ هدف این است که شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت، مستقل و امن را در گستره جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران با سرعت‌های چند صد مگابیت بر ثانیه برای مردم فراهم شود تا بر روی آن انواعی از خدمات پرسرعت و باکیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

زارع‌پور با بیان اینکه تمام سرورها و خدمات داخلی کشور به صورت ۱۰۰ درصدی در حال فعالیت است، گفت: ما ظرفیت‌های داخلی بسیار خوبی در همه بخش‌ها داریم، در حالیکه پلتفرم‌های آمریکایی در بسیاری از کشورهای اروپایی، موضوعات خرید و فروش، جابه جایی مسافر و... را در برگرفته‌اند. ما امروز ظرفیت‌های بومی خودمان را داریم که در حال کار هستند.

نشست امروز کمیسیون فرهنگی با وزیر ارتباطات

احمد راستینه هفشجانی در توضیح نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مهمان کمیسیون فرهنگی بود. در این جلسه وزیر ارتباطات گزارش کاملی از عملکرد یکساله خود ارائه کرد و اقدامات موثر وزارتخانه در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات تشریح کرد.

نماینده مردم شهرکرد افزود: خدمات موثری برای تشکیل کارگروه اقتصاد ملی دیجیتال با اختیارات هیات وزیران برای ساماندهی و هدایت فعالیت‌های شغلی در بستر ظرفیت شبکه ملی اطلاعات شکل گرفته است که در این جلسه به صورت جزیی مورد توجه قرار گرفت.

راستینه افزود: دغدغه‌هایی که امروز در راستای محدودیت اینترنت ایجاد شده مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به اینکه توان پلتفرم‌های داخلی به جهت کیفیت، سرعت و ظرفیت بسیار بالا است وزراتخانه در تلاش است مشکلات زیرساختی آنها را کاهش دهد، امروز پلتفرم‌های داخلی خدمات مناسبی در حوزه‌های بانکی، اجتماعی و حتی آموزشی ارائه می‌کنند بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زیر ساخت‌های لازم شبکه‌های اجتماعی را برای کاربران فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان دغدغه‌های مردم در راستای ضعف پهنای اینترنت، مشکلات پلتفرم‌های داخلی، کسب و کارهای فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات عنوان کردند و مقرر شد وزیر ارتباطات از حداکثر تلاش خود برای حل مسائل عنوان شده استفاده کند و زیر ساخت‌های لازم را جهت ارائه خدمات برای عموم جامعه فراهم کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین