|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۳۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
به دنبال تشدید مناقشه در شرق اوکراین و کشته و مجروح شدن ده ها نفر در جریان موشک باران بندر مایوپل پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین سفر خود به عربستان سعودی را ناتمام گذاشت و راهی کشور خود شد.
به نقل از روسیا سگودنیا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین روز شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: پترو پوروشنکو که در عربستان سعودی بسر می برد امروز برای برگزاری جلسه فوری شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین در رابطه با حوادث ماریوپل که حدود 30 کشته برجای گذاشته است به کشور بازمی گردد.

پوروشنکو بامداد امروز برای شرکت در مراسم ترحیم ملک عبدالله پادشاه فقید عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.

بندر ماریوپل در ساحل دریای آزوف امروز با موشک های گراد مورد حمله قرار گرفت که بر اثر آن به گزارش رسانه های روسی 20 نفر کشته و 86 نفر دیگر مجروح شدند.

در همین حال رییس جمهوری اوکراین با صدور بیانیه ای اعلام کرد،ائتلاف بین المللی در حمایت از اوکراین باید به جنایات تروریست ها پاسخ کوبنده دهد و بر حامیان آنها همه گونه فشار وارد آورند.

وی افزود: در این مورد امروز در ریاض تلفنی با سران کشورهای پیشرو صحبت کردم و برای برگزاری جلسه فوری شورای امنیت ملی و دفاعی و هماهنگی اقدامات در رابطه با این جنایت هولناک به کشور باز می گردم.

پوروشنکو در حالی این اظهارات را بیان کرده است که شبه نظامیان شرق اوکراین ادعای اوکراین مبنی بر حمله به ماریوپل را رد کرده و سخنگوی ستاد شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک در گفت وگو با روسیا سگودنیا یادآورشد که شبه نظامیان در مناطق حومه ماریوپل موشک انداز یا توپخانه ندارند.

منابع خبری روسیه در همین حال اعلام کردند که واحدهای شبه نظامیان بعدازظهر امروز پیشروی به سوی بندر ماریوپل را آغاز کردند.

آلکساندر زاخارچنکو رییس جمهوری خود خوانده دونتسک در همین حال در جمع خبرنگاران گفت که شبه نظامیان قصد حمله به ماریوپل را ندارند.

وی پیش تر اعلام کرده بود که شبه نظامیان مناطق مختلف استان دونتسک را برای جلوگیری از حملات توپخانه ای و موشکی نیروهای اوکراینی را تحت کنترل خود درخواهند آورد و در روزهای آینده نبردها تشدید خواهد شد.

در همین حال 'آرسنی یاتسنیوک' نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت که کی یف از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا به دنبال گلوله باران امروز در شهر ماریوپول نشستی را برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه،نخست وزیر اوکراین یادآورشدکه به دنبال این حادثه مرگبار در ماریوپول شورای امنیت باید نشستی را برای بررسی تشدید خشونت و درگیری ها در شرق اوکراین از جمله این حادثه مرگبار برگزار کند.

نخست وزیر اوکراین در نشستی فوق العاده در مورد این حادثه اعلام کرد که ما از شرکای غربی خود و همچنین شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا فوری نشستی را برای بررسی خشونت ها در شرق اوکراین برگزار کنند.

در همین حال رسانه های روسی امروز از شکست های پیاپی نیروهای اوکراینی خبر داده و اعلام کردند در استان دونتسک در جریان چند حمله ناموفق واحدهای ارتش اوکراین حدود 600 نفر کشته شده اند و شمار مجروحان اوکراینی به حدود 1500 نفر می رسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین