|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۳۵۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه فلسطینی‌ها إعمال فشار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جلسه دولت گفت: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم بر اشغالگران برای توقف جنایت‌هایشان علیه ملت فلسطین فشار بیاورد. جامعه بین المللی و تمام کشورها باید اسرائیل را مسئول نقض‌های خطرناک حقوق بشر معرفی کنند.

وی گفت: هرگونه پیشرفتی در روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل بدون ربط دادن آن به قوانین بین المللی و حقوق بشر به منزله یک پاداش برای اسرائیل است که شایستگی آن را ندارد. این مسئله اسرائیل را به ادامه دادن سیاست سرکوبگرانه و نژادپرستانه‌اش و نقض حقوق بشر ترغیب می‌کند.

اشتیه گفت: اکنون زمان آن رسیده تمام کشورها از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند. ما نگران اظهارات لیز تراس، نخست وزیر انگلیس برای بررسی انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس هستیم. وضعیت قانونی، سیاسی و دینی قدس تغییرناپذیر نیست. هرگونه اقدامی در این راستا نقض آشکار قوانین بین المللی و مسئولیت‌های تاریخی انگلیس است که صاحب معاهده شوم بالفور است.

وی تأکید کرد: هرگونه تغییری در وضعیت کنونی قدس می‌تواند راهکار تشکیل دو کشور را از بین ببرد و اشغالگران و شهرک نشینان تندرو را به ادامه تجاوزاتشان علیه فلسطین و مقدسات مسیحی و اسلامی قدس ترغیب کرده و به روابط دوجانبه با کشور فلسطین و با جهان عربی و اسلامی آسیب بزند.

اشتیه از الجزایر به خاطر میزبانی از نشست گروه‌های فلسطینی برای پایان دودستگی استقبال کرد و گفت: دولت آماده اتخاذ هر اقدامی برای پایان دودستگی و آشتی ملی است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین