|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی داووس در سوئیس به سر می برد، امروز (جمعه) با همتای سوئیسی خود دیدار و گفت و گو کرد.ظریف قرار است سوئیس را بامداد شنبه به وقت محلی به مقصد ریاض ترک کند تا در مراسم ترحیم ملک عبدالله پادشاه عربستان حضور یابد.
در دیدار ظریف و دیدیر بورکهالتر وزیر امور خارجه سوئیس مذاکرات هسته ای، روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای از جمله سوریه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ایران گزارش داد پیش از این دیدار، در یک برنامه در خصوص خشونت و افراطی گری حضور یافت و قرار است در دو برنامه دیگر شامل geopolitical outlook و نیز موضوع سوریه شرکت کند.

همزمان با حضور ظریف و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری در اجلاس داووس، دور جدید مذاکرات ایران و آمریکا در دو سطح معاونان وزرای خارجه و کارشناسان در دیگر شهر سوئیس، زوریخ از صبح امروز به وقت محلی آغاز شده و قرار است این مذاکرات تا شنبه شب ادامه یابد.

عزیمت ظریف از سوئیس به عربستان برای شرکت در مراسم ترحیم ملک عبدالله

ظریف قرار است سوئیس را بامداد شنبه به وقت محلی به مقصد ریاض ترک کند تا در مراسم ترحیم ملک عبدالله پادشاه عربستان حضور یابد.

مراسم ترحیم وی با حضور مقامات خارجی فردا (شنبه) پس از نماز مغرب در دیوان ملک برگزار می شود.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی بامداد امروز(جمعه) در سن 90 سالگی در بیمارستانی در ریاض درگذشت.

پادشاه عربستان 31 دسامبر(10 دی ماه) در بیمارستان بستری شد و بعد نتایج آزمایشات پزشکی مشخص کرد که به عفونت ریه مبتلا شده است. وی در سال های اخیر از بیماری های مختلفی رنج می برد.

از زمان بستری شدن ملک عبدالله در بیمارستان، ولیعهد ملک سلمان وظایف او را برعهده گرفته بود. سلمان همزمان با ولیعهدی، از سال 2012 وزیر دفاع این کشور هم بود.

ملک عبدالله متولد سال 1924، در سال 2005 پس از مرگ برادرش ملک فهد، پادشاه عربستان شد. در پی درگذشت ملک عبدالله «امیرسلمان بن عبدالعزیز» به عنوان پادشاه و «امیر مقرن بن عبدالعزیز» (برادر ناتنی ملک عبدالله) به عنوان ولیعهد انتخاب شدند.

مراسم خاکسپاری ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی امروز (جمعه ۲۳ ژانویه) در ریاض برگزار شد و قرار است مراسم ترحیم وی با حضور شماری از رهبران منطقه فردا ( شنبه ۲۴ ژانویه ) برگزار شود که ظریف نیز به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور می یابد.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین