|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
ند زلیک ملی پوش سابق استرالیا با اشاره به توانایی های ملی پوشان ایران، گفت: کی روش توانسته است سبک کار خود را با قابلیت بازیکنانی که در اختیار دارد، انطباق دهد.
به گزارش تارنمای خبری سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا، کی روش سرمربیگری رئال مادرید را به عهده داشته است و دستیار کلیدی فرگوسن در منچستریونایتد بوده است، اما بزرگترین دستاورد کی روش می تواند هدایت ایران به سوی اولین قهرمانی آسیا بعد از 39 سال باشد.

ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا در دیدار مقابل عراق بدنبال ادامه شکست ناپذیری خود در این تورنمنت است.

تیم ایران که در جدول رده بندی فیفا در رده 51 جهان و درصدر آسیا قرار دارد، در 270 دقیقه بازی خود هیچ گلی دریافت نکرده است و سه پیروزی متوالی مقابل امارات متحده عربی، قطر و بحرین تصاحب کرد.

کی روش در سال 2011 براساس قراردادی به مدت دو سال و نیم هدایت تیم ایران را به عهده گرفت و با این به جام جهانی راه یافت. این موفقیت باعث شد قرارداد کی روش تا جام جهانی 2018 روسیه تمدید شود.

کی روش بیشترین موفقیت را به عنوان دستیار فرگوسن در منچستریونایتد بدست آورد. او در دو دوره متوالی در این تیم حضور داشت. او در فاصله این دو دوره ، مدت 10 ماه هدایت رئال مادرید را به عهده گرفت که در سال 2004 از این تیم اخراج شد.

ند زلیک ملی پوش سابق استرالیا معتقد است که کی روش توانسته است سبک کار خود را با قابلیت بازیکنانی که در اختیار دارد، هماهنگ سازد.

زلیک گفت: او انعطاف پذیر بوده است و با انطباق با بازیکنانی که در اختیار دارد، بهترین نتیجه را از آنها گرفته است.

وی با اشاره به تجربیات فراوانی کی روش خاطر نشان کرد: او چیزهای زیادی از فرگوسن در زمان حضور در منچستریونایتد فراگرفته و روشن است که سبک خاص خود را دارد.

وی گفت: با این حال او بازیکنان خوبی در اختیار دارد، بازیکنان جوان هیجان انگیز و بازیکنان باتجربه خوب و همچنین بازیکنانی که در میانه زمین رهبری می کنند و کنترل بازی را در دست دارند.

برگزارکنندگان این جام در انتظار حضور بیش از 15 هزار تماشاگر و فروش بالای بلیت دیدار ایران هستند؛ همانگونه که در دیدار چین مقابل کره شمالی اتفاق افتاد.

عراق در جریان دیدار مقابل فلسطین در کانبرا در حضور بیش از 10 هزار تماشاگر، از حمایت خوبی برخوردار بود.

ایران در این دیدار دست بالاتر را دارد. ایران در 24 دیدار مقابل هم 14 برد، شش تساوی و چهار باخت داشته است.

اکنون فرصت برای صعود ایران از مرحله یک چهارم نهایی برای اولین بار از سال 1996 فراهم شده است. عراق نیز بدنبال تکرار قهرمانی سال 2007 است.

زلیک با تمجید از علی عدنان هافبک دفاعی عراق و احمد یاسین مهاجم این تیم ، گفت: عراق را نمی توان نادیده گرفت.

وی با تاکید لزوم هشیاری در مقابل یاسین گفت: یک چیز در ذهن اوست و آن حمله است. به محض اینکه توپ به او برسد، حمله می کند.

وی گفت: آنها بازیکنان خوبی دارند و می توانند مشکلاتی برای حریف ایجاد کنند.

ایران و عراق روز چهارشنبه تمرینات خود را پشت درهای بسته به ترتیب در مک کلر پارک و ورزشگاه دیکین برگزار کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین