|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۳۴۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵


فارس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم، گفت: انشالله تا چند هفته آینده ماهواره جدیدی تست خواهد شد که می‌تواند تا ۱۰۰ کیلو را در مدار قرار دهد.

عیسی زارع‌پور امروز در نشست شورای اداری شهرستان راور در مورد دستاوردهای دولت در همه عرصه‌ها اظهار داشت: کارهای بزرگی در دولت از جمله تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌گذاری خارجی، سفرهای عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌های آن برای کشور، تجارت خارجی و ... صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار روستا را به شبکه ملی اطلاعات متصل کردیم و هنوز ۴۵۰۰ روستا داریم که هیچ نوع ارتباطی ندارند اما میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰ درصد است و در شهرستان راور ۳۰ درصد است که قول می‌دهم تا پایان سال حداقل به ۹۰ درصد در شهرستان راور برسانیم.

زارع‌پور با اشاره به اینکه پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها را شروع کردیم که سرعت اینترنت و شبکه را در طول سه سال آینده چند ده برابر خواهد کرد، اظهارکرد: پنجره ملی خدمات در ماه آینده توسط ریاست‌جمهوری افتتاح می‌شود که خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حوزه فضایی اتفاقات خوبی افتاده است، ماهواره نوری که با پرتابگر بومی سال گذشته پرتاب شد عملیاتی است و تصاویر ارسال می‌کند که صفر تا صد آن کار خودمان است که مایه افتخار است.

وی افزود: در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌توانیم ماهواره ۵۰ کیلو را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در چند هفته آینده ماهواره جدیدی را تست می‌کنیم که می‌تواند تا ۱۰۰ کیلو را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید.

زارع‌پور با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی و پرتاب ماهواره خیام گفت: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چرخه فضایی ایران قابل تحسین است، خاطرنشان کرد: در سفر اخیر که به روسیه داشتم، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: دولت به‌دنبال این است مشکلات ریشه‌ای کشور را حل کند و مدیران دولت باید تصمیمات را روی زمین با کار شبانه‌روزی عالمانه مبتنی بر برنامه تبدیل به امید برای مردم بکنند و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنند.

وزیر ارتباطات عنوان داشت: در دور اول سفرهای استانی، بنا بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و از قبل کار کارشناسی صورت می‌گیرد و چارچوب کلی سفر مشخص است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین