|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
چتین نوح اوغلو رییس انجمن حمل و نقل بین المللی ترکیه با استقبال از انعقاد موافقتنامه اخیر بین تهران و آنکارا، گفت: با این موافقتنامه معضل 20 ساله عوارض و مابه التفاوت سوخت در روابط حمل و نقل دو کشور حل شد.
به گزارش ایرنا، این موافقتنامه در سفر هفته گذشته 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و نماینده رییس جمهوری در امور ترکیه به آنکارا بین او و 'جودت یلماز' وزیر توسعه و نماینده دولت آنکارا در پیگیری مناسبات با ایران، امضا شد.

نوح اوغلو با صدور اطلاعیه ای در تارنمای رسمی این انجمن، ضمن تشکر از تلاش ارکان دولت برای انعقاد این سند، گفت: معضل حمل و نقل به ویژه در سه ماه اخیر به یک بحران تبدیل شده بود که با این موافقتنامه وضعیت به حالت عادی بازگشت .

او افزود: در حمل و نقل دو جانبه مابه التفاوت سوخت دریافتی از سوی ایران از 1.6 یورو به 0.30 یورو در هر لیتر کاهش داده شد و افزون بر این در عبور ترانزیت که کامیونهای ترکیه اقامت اجباری چهار روزه داشتند، این زمان به دو روز کاهش یافته بود، همه این موارد در مبادی مرزی با توافقنامه خاتمه داده شد.

رییس انجمن حمل و نقل بین المللی ترکیه انعقاد این موافقتنامه را از نظر رسیدن به اهداف صادراتی 2023 میلادی ترکیه و رشد صادرات این کشور به جمهوری های آسیای مرکزی تحولی خوشحال کننده ارزیابی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین