|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۳۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
استاندار سمنان وجود مشکلات در بخش های مختلف میراث فرهنگی در این استان را ناشی از تغییرات سریع مدیریت این بخش در استان سمنان دانست.
محمد وکیلی روز یکشنبه درنشستی با معاون امور مجلس، حقوقی و امور استانها سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور مدیریت کوتاه مدت در این بخش را باعث عقب ماندگی در این عرصه عنوان کرد.

وی با اشاره به تدوین سند بلندمدت توسعه استان سمنان و قرار گرفتن گردشگری به عنوان اولین و مهمترین شاخص توسعه این استان، گفت: دسترسی به این اهداف با مدیریت یک ساله و یک سال و چند ماه امکان پذیر نیست.

وی افزود: سمنان در سه بخش صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری به طور نسبی دارای ظرفیت های خوبی است که باید با ثبات مدیریت این ظرفیت ها تقویت و در راستای اهداف توسعه این استان قرار گیرد.

وکیلی با ابراز گلایه از مدیر قبلی میراث فرهنگی استان سمنان بر حمایت سازمان میراث فرهنگی از مدیریت جدید و تقویت نیروهای کارشناسی این اداره کل تاکید کرد.

استاندار سمنان به قدمت و سوابق تاریخی این استان نیز اشاره کرد و گفت: قدمت این استان از نظر تاریخی بسیار بالا است و باید غنای فرهنگی و تاریخی ایران را به رخ جهانیان بکشانیم.

وکیلی همچنین با تاکید بر اینکه باید نگاه به میراث فرهنگی متحول شده و تغییر کند، خاطر نشان کرد: نباید اسم هر خرابه ای را میراث بگذاریم بلکه باید توجه و اعتبارات را به میراث واقعی در کشور معطوف کنیم.

وی گفت: میراث فرهنگی هویت و فرهنگ ماست و افراط و تفریط در هرکاری بد است.

در این نشست 'حسین خواجه بیدختی' به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان سمنان معرفی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین