|
|
امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۳۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
لاوروف گفت: در تماس های با سازمان امنیت و همکاری اروپا و شرکای غربی و سران اوکراین بارها این مساله را گوشزد کرده ایم.ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هم در مورد خطر شدید این گونه اقدامات که از طرف جناح جنگ طلب در کی یف تشویق می شود به پترو پوروشنکو همتای اوکراینی خود هشدار داده است.
به گزارش ایرنا، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با برنارد مبه همتای تانزانیایی خود در مسکو، گفت: دستور پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین برای احضار گسترده شهروندان این کشور به خدمت نظامی به حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین کمکی نمی کند.

وی افزود: بدیهی است که هر گونه اقدام در رابطه با تدارکات نظامی به روند صلح در منطقه دونباس (استان های دونتسک و لوهانسک) و مذاکرات در چارچوب گروه تماس و گروه چهار موسوم به نورماندی کمکی نمی کند.

لاوروف اضافه کرد: در تماس های با سازمان امنیت و همکاری اروپا و شرکای غربی و سران اوکراین بارها این مساله را گوشزد کرده ایم.ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هم در مورد خطر شدید این گونه اقدامات که از طرف جناح جنگ طلب در کی یف تشویق می شود به پترو پوروشنکو همتای اوکراینی خود هشدار داده است.

گروه نورماندی از نمایندگان روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین تشکیل شده است که در سطوح مختلف برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران اوکراین مذاکره می کنند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: برگزاری اجلاس سران گروه چهار نرماندی در آستانه مستلزم آتش بس بدون قید وشرط در شرق اوکراین است.

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که گروه تماس اوکراین به توافقی درباره تثبیت آتش بس در شرق این کشور دست پیدا کند.

لاوروف در ادامه سخنان خود افزود: سران گروه چهار نرماندی می توانند اجلاس خود را در پایتخت قزاقستان برگزار کنند ، به شرط آنکه عملیات نظامی در دونتسک و لوهانسک به طور کامل متوقف و آتش بس در این منطقه تثبیت شود.

وی گفت: تلاش ها به این منظور با مشارکت سازمان امنیت و همکاری اروپا و چهار کشور شرکت کننده در اجلاس ادامه دارد.

گروه تماس از نمایندگان دولت اوکراین، سران جدایی طلبان استان های دونتسک و لوهانسک و روسیه تشکیل شده است و مذاکرات آن تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می شود.

به گزارش رسانه های روسی، نشست گروه تماس قرار بود امروز در مینسک برگزار شود و برای این منظور نمایندگان جدایی طلبان در پایتخت بلاروس حاضر شده اند اما این نشست هنوز برگزار نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین