|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۳۴۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷

مهر:سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در راستای بسط ائتلاف نظامی ناتو در اروپا، فنلاند و سوئد را برای پیوستن به ناتو ترغیب کرد.

به گزارش راشاتودی، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا می گوید کشورش آمادگی دارد تا در صورت نیاز، حمایت نظامی به سوئد و فنلاند ارائه دهد.

سخنگوی پنتاگون در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی، بدون اشاره به سیاست جنگ افروزانه کشورش دراوکراین گفت که هشدارهای روسیه (به فنلاند و سوئد )به وضوح نگران کننده است. کربی گفت: اما این (مسئله) به روسیه بستگی ندارد که تعیین کند فنلاند و سوئد متحد ناتو شوند یا خیر، بلکه به مردم فنلاند و سوئد بستگی دارد.

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در صورت حمله به فنلاند و سوئد نیروهایی را برای دفاع از آنها اعزام می کند، گفت که نمی‌خواهد در مورد یک سناریوی فرضی گمانه‌زنی کند. با این حال در ادامه افزود که فنلاند و سوئد هر دو نظام های بسیار مدرنی دارند که نیروهای آمریکایی به راحتی با آنها کار می کنند.

کربی، احتمال تسری جنگ افروزی کشورش به فنلاند و سوئد را اینگونه توجیه کرد: روابط نزدیک واشنگتن و دو کشور اروپای شمالی به واشنگتن این امکان را می دهد که به هلسینکی و استکهلم کمک نظامی ارائه کند. سخنگوی پنتاگون افزود اگر در دوره درخواست آنها برای عضویت در ناتو و پس از پیوستن آنها به ناتو به برخی قابلیت ها یا حمایت های اضافی نیاز داشته باشد، در صورت نیاز قادر خواهیم بود حمایت بیشتری ارائه کنیم.

در حالیکه سوئد و فنلاند با دستاویز حمله روسیه به اوکراین در انتظار پیوستن به ناتو هستند، آمریکا نیز در این میانه بر سیاست جنگ افروزانه خود می کوبد و با ارسال تسلیحات نظامی بیشتر بر آتش جنگ در اوکراین بیشتر می دمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین