|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰


یک قلاده پلنگ بالغ صبح امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه بر بالای یکی از ساختمان‌های خیابان ساری شهر قائم شهر مشاهده شده است.

بر اساس گزارش منابع محلی نیرو‌های امدادی درحال ایجاد شرایطی برای مهار پلنگ هستند.

ماموران انتظامی و محیط‌زیست در حال بررسی وضعیت و به دام انداختن این حیوان هستند.

نیروهای امدادی و انتظامی از شهروندان حوزه خیابان کارگر خواسته‌اند تا از منزل خارج نشوند.

نیروهای انتظامی و محیط زیستی در تلاش هستند تا این پلنگ را زنده‌گیری کنند اما در حین عملیات یکی از ماموران پلیس زخمی شده است.

محیط زیست می گوید با توجه به اینکه در اطراف قائم شهر مکانی برای زیست این گونه حیات وحش وجود ندارد به احتمال زیاد این حیوان خانگی بوده و از قفس رها شده است.

تکمیلی / پلنگ زمین گیر شد

روابط عمومی محیط زیست مازندران اعلام کرد: پلنگ سرگردان با استفاده از تفنگ بیهوشی در یکی از باغ‌های اطراف راه آهن قائم شهر زمین گیر شد.

این پلنگ برای انجام آزمایش‌ها در حال انتقال به پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری است.



تکمیلی / پلنگ به خاطر آسیب‌های واردشده قبل از زنده‌گیری، تلف شد

ساعت یک و نیم بعدازظهر، مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست از تلف شدن پلنگ زنده‌گیری شده در قائم شهر خبر داد.

صبح امروز یک فرد پلنگ بالغ در قائم شهر رؤیت شده بود که با تلاش ماموران محیط زیست و آتش‌نشانان پس از چهار ساعت با دارت زنده‌گیری شد، اما علی‌رغم زنده‌گیری این پلنگ لحظاتی قبل تلف شد!

در رابطه با تلف شدن این فرد پلنگ، مجید غضنفری، مشاور رسانه‌ای یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: با وجود اینکه پلنگ توسط مأمورین یگان حفاظت سازمان محیط زیست زنده‌گیری شده بود، اما به واسطه آسیب‌هایی که قبل از زنده‌گیری برای جلوگیری از آسیب زدن پلنگ به مردم به این جانور وارد شده بود، پلنگ تلف شد.

به نظر می‌رسد که قبل از عملیات زنده‌گیری و بیهوش کردن پلنگ، برای جلوگیری از درگیری پلنگ با مردم، این حیوان با سلاح دیگری مجروح شده بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین