|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۴۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

با بالا گرفتن دوباره خشونت‌ها در منطقه "اهوار" واقع در سودان جنوبی، حدود ۱۴ هزار تن آواره شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، روز جمعه درگیری‌ها در منطقه الوحده در شمال سودان جنوبی میان نیروهای ارتش مردمی آزادسازی سودان (اپوزیسیون) به رهبری ریاک مچار، معاون رئیس جمهور این کشور و نیروهایی که اوت گذشته از این جنبش جدا شده و به سالواکر میاریت، رئیس جمهور آن پیوستند، دوباره آغاز شد.

استفان تاکر، مدیر منطقه لیر اظهار کرد: تا روز دوشنبه تعداد آوارگان در سودان جنوبی ۱۳ هزار و ۹۳۰ تن برآورد شد، همه چیز به غارت رفته و شرایط در حال حاضر خطرناک است.

مقامات سودان جنوبی معتقدند، تعداد آوارگان احتمالا بسیار بیشتر است زیرا برخی از آواره‌ها هنوز نتوانسته‌اند خود را به زیرساخت‌های کمک‌رسانی‌ها برسانند و برخی نیز ترجیح داده‌اند به اطراف الاهوار پناهنده شوند.

هیات سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کرد: تعداد زیادی از روستاهای گل واقع در جنوب شهر لیر یا غارت شدند و یا به آتش کشیده شدند و ما بابت برخی گزارش‌ها از تخریب بندر ادوک در مجاورت نیل سفید که قطب اقتصادی دوم این کشور محسوب می‌شود، نگران هستیم.

یکی از این آوارگان به نام دیتوه ری ۵۱ ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: سربازان به روستای ما حمله کردند و تعداد زیادی از خانه‌های ما را آتش زدند، دام‌های ما را گرفتند و تعدادی از روستایی‌ها را به قتل رساندند، آنها تمام مواد غذایی‌مان در خانه‌ها را آتش زدند و ما دیگر چیزی برای خوردن نداشتیم.

با آغاز این درگیری‌ها در این منطقه از سودان جنوبی که از زمان استقلالش در سال ۲۰۱۱ دچار بی‌ثباتی اقتصادی، سیاسی و امنیتی است، وضعیت انسانی اسف‌بار این کشور وخامت بیشتری یافته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین