|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۳۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
ایرنا: وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی مجلس دومای روسیه و ۳۲۸ عضو آن، رئیس بانک سبربانک و ۴۸ شرکت صنایع دفاعی این کشور را تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای گفت: امروز در جدیدترین اقدام برای تحمیل هزینه سنگین بر روسیه به خاطر جنگ غیرقانونی، بی دلیل و بی اساس آن علیه اوکراین، وزارت خانه داری آمریکا حامیان اصلی این تهاجم را تحریم می کند.

در این بیانیه آمده است این تحریم ها شامل ۴۸ شرکت دفاعی روسیه، ۳۲۸ عضو مجلس دومای این کشور و هرمان گرف رئیس بزرگ ترین موسسه مالی آن یعنی بانک سبربانک می شود. این اقدام همگام با تمهیدات مشابه اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا است و نشان دهنده اتحاد مداوم برای پاسخگو ساختن پوتین به خاطر این جنگ انتخابی است.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: آمریکا به همراه شرکا و متحدان خود به قلب توانایی روسیه برای تأمین مالی و اجرای جنگ و جنایات خود علیه اوکراین ضربه می زند. دومای روسیه به حمایت از تهاجم پوتین، سرکوب جریان آزاد اطلاعات و نقض حقوق اولیه شهروندان روسیه ادامه می دهد. ما از نزدیک ترین افراد به پوتین می خواهیم که این جنگ بی رحمانه را متوقف کرده و آن را محکوم کنند.

دو مقام آگاه آمریکایی روز گذشته اعلام کردند که دولت جو بایدن قصد دارد روز پنجشنبه ۳۰۰ قانونگذار در دومای روسیه را تحریم کند.

 این دو مقام آگاه به وال استریت ژورنال اعلام کردند که ۳۰۰ عضو دومای روسیه در فهرست تحریم ها قرار خواهند گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت در نشست ناتو، دیدار با رهبران گروه ۷ و پیوستن به نشست برنامه ریزی شده شورای اروپا به بروکسل سفر کرده است. وی سپس به لهستان سفر خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین