|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۱
کد خبر: ۳۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
تا پایان سال 3 سبد کالایی جدید توزیع خواهد شد/ در این دوره کالاها توسط فروشگاه ها خریداری می‌شود/ شناسایی کم درآمدها و پردرآمدها ادامه خواهد داشت/ تغییر در نحوه توزیع سبد کالا 20 درصد صرفه‌جویی در پی دارد.
معاون وزیر تعاون تغییرات جدید در نحوه توزیع سبد کالایی جدید را تشریح کرد.

احمد میدری در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی تدبیر و امید، با اشاره به اختصاص یارانه 2400 میلیارد تومانی در قالب 5 سبد کالا گفت: در حال حاضر2 مرحله از این سبد کالا توزیع شده و دولت امیدوار است با توجه به بودجه اندکی که در اثر کاهش درآمدهای نفتی در اختیار دارد تا پایان سال جاری 3 مرحله باقی مانده را نیز به سرانجام برساند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تغییرات در نظر گرفته شده در اقلام سبدهای کالایی نیز تاکید کرد: در این مرحله از توزیع سبد کالا، کالاهایی به مردم ارائه می‌شود که در فروشگاه‌های زنجیره ای و تعاونی های کشور وجود دارد و مشمولین دریافت سبد کالا می توانند کالاهای موردنظر را از آن فروشگاه انتخاب کنند.

او در توضیح این مطلب گفت: در دوره قبل کالاها توسط دولت خریداری و بین مردم توزیع می شدند اما در دوره جدید، کالاها توسط فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها خریداری می‌شوند و مردم کالاها را از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند.

124 هزار خانوار حذف شده، کم درآمد نبودند

میدری با اشاره به خبری در خصوص حذف 124هزار خانوار از دریافت سبد کالا گفت:124هزار سرپرست خانوار که از این لیست حذف شده‌اند در واقع جزو مشمولین دریافت سبدکالا محسوب نمی‌شوند. مشمولین دریافت سبد کالا اقشار کم درآمد جامعه هستند که با تحقیقات به عمل آمده، این500 هزار نفر جزو اقشار کم درآمد محسوب نمی‌شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه "تغییر دیگری در این خصوص صورت نگرفته است" به نحوه شناسایی پردآمدها به منظور حذف آنها از دریافت سبد کالا اشاره کرد و گفت: هیچ کشوری بانک اطلاعاتی دقیق و صددرصدی در این باره ندارد. در حال حاضر، بانک اطلاعات بسیار خوبی داریم اما احتمال خطا در آن بالاست و به دنبال کاهش این خطاها هستیم.

او ادامه داد: شناسایی پردرآمدها و کم درآمدها برای سبد کالای خوراکی و تکمیل بانک اطلاعاتی همچنان ادامه خواهد یافت و افراد پردرآمد از لیست دریافت کنندگان حذف خواهند شد.

مبلغ ذخیره شده از سبدهای کالایی دوره قبل، در این دوره استفاده می‌شود

میدری با اشاره به حاشیه های توزیع سبد کالا در سال گذشته، تصریح کرد: در دوره قبل، توزیع سبد کالا طوری بود که باعث شد بخشی از مردم سبد کالای خود را به دست نیاورند و این اقلام در فروشگاه‌ها بماند و مبلغ خرید این کالاها در بانک مرکزی ذخیره شود که در این دوره از آن استفاده می‌شود.

20 درصد صرفه جویی با تغییر در نحوه توزیع سبد کالا

معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از گفتگوی خود با تدبیر و امید، درمورد حذف هزینه‌های غیر ضرور در دولت گفت: برای کاهش هزینه های غیر ضروری، دولت در این دو سال بودجه‌ها را به صورت انقباضی ارائه کرده است و ازافزایش هزینه ها جلوگیری می‌کند و کاهش آن بستگی به نیاز جامعه دارد.

میدری تصریح کرد: از جمله اقداماتی که برای کاهش هزینه های غیرضروری انجام گرفته می توان به تغییر نحوه توزیع سبد کالا اشاره کرد که باعث کاهش 20 درصدی این هزینه ها شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین