|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۳۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
اولین رسانه‌ای که خبر درخواست حزب «اتحاد» را از وزارت کشور مطرح کرد، یکی از رسانه‌های تندروی اصولگرا بود. اعضای «اتحاد» فعلا قصد ندارند تا زمانی که مجوز این حزب صادر شود درباره آن مصاحبه کنند تا با کمترین تنش برنامه‌های خود را پیش ببرند.
این روزها در میان سیاستمداران، کم نیستند افرادی که به دنبال گرفتن مجوز یک حزب جدیدند تا به فعالیت‌های خود زیر چتر قانون گسترش دهند. اما در این میان فعالیت یکی از احزاب اصلاح‌طلب با واکنش‌های زیادی مواجه شده است. حزبی با عنوان «اتحاد ایران اسلامی» که در صورت صدور مجوز بدل به بزرگترین حزبی خواهد شد که در دوران ریاست جمهوری روحانی مجوز فعالیت گرفته است. اما محمد حسین میرمحمدی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب خبر می‌دهد که مجوز این حزب هفته آینده در کمیسیون ماده 10 احزاب بررسی می‌شود. در واقع دلواپسان مدعی‌اند اعضای این حزب سابقه حضور در یک حزب اصلاح‌طلب منحل اعلام شده را دارند و حق ندارند در یک حزب جدید به فعالیت بپردازند. این در حالی است که بسیاری از اعضای این حزب امروز در مسئولیت‌های مختلف سیاسی حضور چشمگیری دارند.

اولین رسانه‌ای که خبر درخواست حزب «اتحاد» را از وزارت کشور مطرح کرد، یکی از رسانه‌های تندروی اصولگرا بود. اعضای «اتحاد» فعلا قصد ندارند تا زمانی که مجوز این حزب صادر شود درباره آن مصاحبه کنند تا با کمترین تنش برنامه‌های خود را پیش ببرند. با اینکه منبع سایت اصولگرا درباره هیات موسس این حزب هنوز از سوی کسی تایید یا تکذیب نشده است اما با توجه به حضور جمع کثیری از اصولگرایان در وزارت کشور بعید است این خبر نادرست باشد. آن طور که از سوی برخی سایتها به بیرون درز پیدا کرده، اعضای هیات موسس این حزب از اعضای شاخص ستادهای آيت‌ا... هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی در انتخابات سال92 بودند. غلامرضا انصاری با اشاره به سوابق مبارزاتی، انقلابی و اجرایی اعضای هیات موسس حزب اتخاد ملت ایران اسلامی گفت: ما تعدادی از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب هستیم که در ساختار نظام سوابق روشن سیاسی و اجرایی، اعم از نمایندگی مجلس و فعالیت در ارکان مختلف مدیریتی و اجرایی کشور داشته‌ایم. وی ادامه داد: در بین اعضای درخواست‌کننده مجوز این تشکل، زندانی و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب اسلامی، ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی و همچنین مدیران اجرایی و مسئولین دوران دفاع مقدس، سازندگی و اصلاحات دیده می‌شوند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص انگیزه تشکیل حزب از سوی مؤسسین آن اظهار کرد: به هر حال این جمع با مشورت و هم‌اندیشی با یکدیگر تصمیم گرفتند ضمن تحلیل شرایط سیاسی کشور، با تأسیس حزب، فعالیتهای سیاسی خود را در این قالب و بر اساس قانون اساسی و مبانی جمهوری اسلامی ایران و با لحاظ کردن الزامات فعالیت سیاسی در شرایط فعلی پیگیری کنند. این عضو هیات موسس حزب اتحاد ملت ضمن ابراز امیدواری جهت تسریع در روند صدور مجوز فعالیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، یادآورشد: پس از صدور مجوز فعالیت این حزب از سوی کمیسیون محترم ماده 10 احزاب ، اهداف و رئوس برنامه های خود را در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار خواهیم داد؛ البته تا آن زمان از رسانه‌های محترم انتظار داریم تا با رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی رسانه‌ای، از گمانه‌زنی و پیشداوری در خصوص این تشکل خودداری کنند.

منبع: آرمان
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین