|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۳۳۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸

ایرنا: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: جهان با ثبت بیش از ۲۱ میلیون موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در هفته گذشته، بدترین آمار هفتگی را از زمان شروع همه گیری نشان داد.

آمار و داده‌های بهداشتی نشان می‌دهد که در طول هفت روز بین ۱۷ تا ۲۳ ماه جاری (۲۷ دی تا ۳ بهمن)، حدود ۵۰ هزار نفر بر اثر پاندمی فوت کردند و بیش از ۲۱ میلیون نفر مبتلا به ویروس شناسایی شدند.

این رقم نسبت به هفته قبل پنج درصد افزایش داشته است و «بیشترین تعداد مبتلایان ثبت شده در طول هفت روز از آغاز همه گیری» بوده است.

افزایش شیوع ویروس کرونا به ویژه در سه منطقه مدیترانه شرقی، آسیای جنوب شرقی و اروپا (از میان شش منطقه تعیین شده از سوی سازمان جهانی بهداشت) گزارش شده است.

در خصوص شمار فوتی ها، آمار هشداردهنده تری در آمریکا، آسیای جنوب شرقی و مدیترانه شرقی ثبت شده است.

این افزایش آمار بخصوص بر اثر شیوع سویه اومیکرون بوده که در ۸۹.۱ درصد آزمایش‌ها در سراسر جهان تشخیص داده شده است.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که داده‌های موجود، در حال حاضر نشان می‌دهد که خطر جهانی اومیکرون همچنان بسیار بالاست.

به گزارش ایرنا، «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت دوشنبه گذشته در نشستی خبری اظهار داشت: همه گیری کرونا اکنون وارد سال سوم می‌شود و ما در مقطع حیاتی قرار داریم. باید با همکاری یکدیگر مرحله حاد را به پایان برسانیم؛ نباید با سرگردانی بین نگرانی و غفلت باعث طولانی‌شدن این مرحله شویم.

شیوع بیماری کرونا از ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) که به سرعت به همه‌گیری جهانی تبدیل شد تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۳۶۳ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است و از این تعداد بیشتر از ۵ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر جان باخته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت در ۲۶ نوامبر (۵ آذر) سویه اومیکرون را پنجمین نوع نگران کننده ویروس کرونا اعلام کرد. این سویه جدید که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده باعث نگرانی بسیاری کشور‌ها شده و براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تاکنون در بیش از ۸۹ کشور جهان شناسایی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین