|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۳۳۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.


وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه صبح روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین شروع می شود از جمله موضوعاتی که در دستور کار ماست بحث تضمین و راستی آزمایی است امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می خوانیم. هم در موضوع هسته ای و هم تحریم ها یعنی دیگر سند ۲۰ ژوئن را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم. از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می شود از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی آزمایی است.

وی گفت: باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

وی درباره زمان مذاکرات ایران و عربستان گفت گه هنوز نه ولی در حال تنظیم کردن آن هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین