|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
در این نامه آمده که علی مطهری به ریاست قوه قضائیه نسبت داده است که گفته‌اند آقای احمدی‌نژاد دو بار درباره رفع حصر نامه نوشته است.
اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای نامه اخیر علی مطهری خطاب به رئیس قوه قضائیه را مصداق نشر اکاذیب دانست و اعلام کرد وی نسبت به جایگاه شورای عالی امنیت ملی اطلاع کافی ندارد.

 قوه قضائیه:

مطهری «نشر اکاذیب» کرده است

اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه طی اطلاعیه‌ای، نامه اخیر علی مطهری خطاب به رئیس قوه قضائیه را مصداق نشر اکاذیب توصیف کرد.  علی مطهری اخیراً طی نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی درباره موسوی و کروبی و زهرا رهنورد خواستار رفع حصر آنان و برپایی دادگاه شده بود. مطهری نوشته بود که با مصوبه شورای عالی امنیت ملی نمی‌توان حصر طولانی را درباره افراد اجرا کرد. روابط عمومی قوه قضائیه با اشاره به محتوای این نامه اعلام کرد که وی نسبت به قوانین و مقررات و جایگاه شورای عالی امنیت ملی در نظام جمهوری اسلامی ایران اطلاع کافی ندارد. در این نامه آمده که علی مطهری به ریاست قوه قضائیه نسبت داده است که گفته‌اند آقای احمدی‌نژاد دو بار درباره رفع حصر نامه نوشته است. پس از استعلام از ریاست محترم قوه قضائیه معلوم شد که این نسبت، کذب محض است. رئیس محترم قوه قضائیه در پاسخ گفته‌اند: «بنده نه به ایشان و نه به هیچ کس دیگری چنین مطلبی را نگفته‌ام و اصولاً هیچ اطلاعی از چنین نامه‌ای ندارم و وجود آن را نیز بسیار بعید می‌دانم.

نامه‌ای که فی‌الجمله بدان واقفم، مربوط به اوایل جریان فتنه است و موضوع آن کلاً مطلب دیگری است». این‌گونه نسبت‌های خلاف واقع، هم خلاف تقوا و التزام عملی به احکام نورانی اسلام است و هم مشمول عنوان مجرمانه نشر اکاذیب. در بخشی دیگر از این نامه پس از استدلال‌های مفصل درباره محتوای نامه مطهری آمده است: مطهری از عنوان «شورای عالی امنیت ملی» استنباط کرده است که حداکثر اختیار این مرجع، اتخاذ تصمیمات موقت در شرایط بحرانی است که چنین تشخیصی اشتباه است و به نظر می‌رسد مدعی از فرآیند اقدامات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی بی‌اطلاع است که تصور می‌کند مصوبات شورا پس از مدتی، خود به خود و بدون مصوبه جدید لغو می‌گردد.»

منبع: ایران

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین