کد خبر: ۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
رییس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران گفت: سازمان نظام مهندسی به وظایفش مبنی بر نظارت و فرهنگسازی به منظور جلوگیری از انفجار و گاز گرفتگی به خوبی عمل نمی کند.
محمدرضا یوسفی پور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از حدود 11 سال پیش امر کنترل و نظارت فنی و ایمنی گاز خانگی به سازمان نظام مهندسی واگذار شده است که تاکنون تبلیغی از این سازمان در جهت فرهنگسازی برای افزایش ایمنی در مقابل گاز گرفتگی و انفجار گاز دیده نشده است.

وی با بیان اینکه بیشتر وسایل گرمایشی ده ها برابر انسان اکسیژن مصرف می کنند، خاطرنشان کرد: برخی از مردم در آپارتمان های 40 متری زندگی می کنند که باتوجه به کم بودن فضای این خانه ها و استفاده از سیستم حرارتی نامناسب، مقدار اکسیژن محیط کاهش یافته و زمینه برای خفگی ساکنان این خانه ها فراهم می شود.

یوسفی پور گفت: ضروری است سازمان نظام مهندسی برای خانه هایی که متراز پایین دارند، سیسم گرمایشی مناسبی تعریف کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز به منظور فرهنگ سازی و حفظ جان انسان ها، نسبت به اطلاع رسانی در زمینه حوادث ناشی از گاز گرفتگی اقدام می کند که در این راستا شرکت گاز با ورود به کتب تحصیلی، نکات ایمنی استفاده از سیستم های حرارتی و وسایل گازی را به دانش آموزان آموزش می دهد، همچنین شرکت گاز مشتاق است برنامه های آموزشی اش را از رسانه ملی پخش کند که متأسفانه صدا و سیما برای تبلیغ میلیاردها تومان پول درخواست می کند!

وی عنوان کرد: مرگ خاموش، انفجار، کاهش مقدار اکسیژن هوا به دلیل عدم تهویه مناسب، نواقص وسایل گاز سوز و استفاده از وسایل پخت و پز برای گرم کردن محیط از عمده ترین دلایل به وجود امدن خسارات گازی است.

وی چند 10 دقیقه بعد از وقوع حوادث غیر مترقبه را دقایق طلایی دانست و گفت: با تصمیمات درست در چند 10 دقیقه بعد از وقوع حوادث، می توان خسارات بعدی که ناشی از انفجار گاز خواهد بود را کاهش داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین