|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۳۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۲
حق و حقوقی در قانون برای خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری مشخص شده است و تلاش همکاران ما در بنیاد این است که این حقوق را در نهایت احسن، عزتمندانه در اختیار جامعه ایثارگران قرار دهیم، هر قدمی برای جامعه ایثارگری برداشته شود به طور قطع خداوند متعال چند برابر کمک خواهد کرد.
معاون امور اجتماعی بنیاد شهید از رشد قابل توجه بودجه بنیاد شهید در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: امیدواریم نمایندگان از این لایحه حمایت کنند.

«محمود پاکدل» در مراسم معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد:  با وجود افزایش محدودیت های بودجه ای دستگاه های اجرایی کشور برای سال آینده، بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در  لایحه بودجه ۱۴۰۰ از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که امید است با دفاع نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بودجه در مجلس محقق شود.

وی با بیان اینکه با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، کار متفاوتی انجام شده  است، گفت: وی به دنبال این بوده اند که قوانین مربوط به جامعه ایثارگری و خانواده های شهدا  به همراه بار مالی آنها استخراج شده  و جامعه مشمول این قاونین مشخص شود که این کار  ظرف دو ماه انجام شده است و مسیر مشخص شده است.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور  تصریح کرد: کار دیگری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شده این بوده که  قانون جامع ایثارگران برنامه ششم توسعه تفکیک شده و  بر اساس آن وظایف و مسولیت های سایر دستگاه های اجرایی نیز استخراج شده است، ما به عنوان وظیفه ذاتی مطالبات جامعه ایثارگری را دنبال می کنیم اما  برخی امور در دستگاه های دیگر انجام می شود که باید این دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند.

پاکدل با اشاره به اینکه هر کاری در برابر جامعه ایثارگری و خانواده های معظم شهدا انجام دهیم قطره ای در برابر دریا است، گفت: در سال آینده نیز اولویت کار را به کار فرهنگی می دهیم و حق و حقوقی برای جامعه ایثارگران فراهم شده است که تمام تلاش می شود که این قوانین برای ارائه خدمات بهتر به خانواده های شهدا تحقق پیدا کند.

وی گفت: مدیریت در این سازمان بر اساس شایستهسالاری است و در این راستا سامانه شمسا به عنوان سامانه شایسته گزینی مدیران آینده در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه اندازی شده و انتصاب جناب آقای اسدی نیز اولین مورد در این خصوص بوده است و آنچه که از دست ما بر می آید کمک خواهد شد بخشی از مشکلات استان مرتفع شود.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه شعار « ای شهید راهتان را ادامه می دهیم» برای مبنا قرار دارد، تصریح کرد:  دو مساله فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات در حوزه های معیشتی و اجتماعی  به خانواده های معزز شهدا و جامعه ایثارگری با جدیت دنبال می شود و در حوزه فرهنگی  و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کارهای بزرگی انجام شده است.

پاکدل یادآور شد:  حق و حقوقی در قانون برای خانواده های شهدا و جامعه ایثارگری  مشخص شده است و تلاش همکاران ما در بنیاد این است که این حقوق را در نهایت احسن، عزتمندانه در اختیار جامعه ایثارگران قرار دهیم، هر قدمی برای جامعه ایثارگری برداشته شود به طور قطع خداوند متعال چند برابر کمک خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را باید به نسل جوان و آتی جامعه انتقال داد، گفت: نباید  اجازه دهیم که فرهنگ ایثار و شهادت فراموش شود،  همانطوری که نهضت عاشورا سینه به سینه منتقل شد و بعد از ۱۴۰۰ سال در اربعین حسینی یک راهپیمایی  بیست و چند میلیونی شکل می گیرد و این نتیجه تلاش عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت است.

معاون امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تکرار حادثه عاشورا بوده است، افزود: حوادثی در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ایجاد شده شباهت های زیادی به حادثه عاوشرا دارد، باید شاکر این نعمت و فرهنگ ایثار و شهادت باشیم، امروز جوانان ما برای دفاع از اهل بیت(ع) صف بسته اند و نسل حججی ها برخاسته از نسل شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستند و امید است که بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

وی بیان کرد: جناب تولیده با علاقه خاصی پیگیر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا بودند و با روحیه خاصی امور مربوطه را دنبال می کردند و جناب اسدی هم سال ها معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده و شناخت و تجربه کافی نسبت به جامعه ایثارگری و همکاران بنیاد در استان دارند.

در این مراسم با حکم«قاضی زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، «جمال اسدی»  به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام منصوب و معرفی و از  تلاش های« اسدالله تولیده» تقدیر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین