|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۳۳۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵


ایرنا: معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: سال ۱۴۰۱، در واقع سال شکوفایی اقتصادی و گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم و محرومیت زدایی از استان هرمزگان و سایر استان های کشور خواهد بود.

محسن رضایی پنجشنبه شب در جمع بندی سخنان خود از سفر یک روزه به استان هرمزگان افزود: امیدواریم همه کمک کنند که مساله معیشت مردم و محرومیت هایی که در هرمزگان و استان های دیگر هست، هرچه زودتر برطرف شد و سال آینده شاهد اتفاق های خوبی برای کشور باشیم.

وی با اشاره به بازدید از اسکله و انبارهای بندر شهید رجایی بیان داشت: هدف ما در دولت سیزدهم این است که حمل کالا را یکسره کرده تا کالاها به صورت مستقیم از کشتی تخلیه و بر روی وسیله حمل کننده قرار گیرد و به مقصد استان ها ارسال شود.

معاون اقتصادی رییس جمهوری اظهارداشت: باید اطلاعات کشتی ها بلافاصله قبل از رسیدن به بندرگاه ثبت و وارد سامانه شود و به محض اینکه وارد بندرگاه شد با کمترین توقف بارها تخلیه و از طریق ریل و ماشین اقلام به دست مردم برسد.

رضایی همچنین بااشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از بندرامام گفت: در ۶ ماهه نخست امسال زیر ۲ هزار کامیون از این بندر تخلیه و بارگیری می شد اما اکنون روزانه به سه هزار کامیون رسیده است که امیدواریم این مهم در بندرشهید رجایی و مساله کانتینرهای انباشت شده در این بندر نیز بزودی اتفاق بیافتد.

وی همچنین در بازدید از مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: کشتی سازی بسیار خوب و دارای کارشناسان با تجربه ای بود که کشتی های متوسط تا ۳۵ هزار تن را تولید می کنند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری ادامه داد: تقاضای مسوولان کشتی سازی این بود که این رقم به بالای ۷۰ هزار تن تا ۱۰۰ هزار تن برسد که برنامه داریم با مشارکت برخی از کشورهای خارجی بتوانیم کشتی سازی خوبی را در منطقه بوجود بیاوریم.

رضایی همچنین در بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و طرح توسعه پتروپالایش گفت: کار بسیار بزرگی در کنار ستاره خلیج فارس صورت می گیرد که جای قدردانی دارد.

وی در بازدید از مناطق زلزله زده فین هرمزگان نیز اظهارداشت: بنا بر توصیه ریاست جمهوری و پیگیری مصوبه های معاون اول بازدیدی از مناطق زلزله زده فین داشتیم که کارهای خوبی در این منطقه انجام شده و ما آمده ایم که بگوییم دولت در کنار مردم زلزله زده هست و فراموش شان نمی کنیم.

وی در پایان در نشست مهم شورای اداری استان هرمزگان که با حضور همه فرمانداران به صورت آنلاین برگزار شد، شرکت کرده که پیشنهادهای خوبی ارائه شد و این یعنی معلوم است که مدیران استان به صورت کامل بر مسائل و مشکلات مسلط بوده و پیشنهادها و نقطه نظرهای استان را از زبان ان ها شنیدم که برخی باید در داخل استان دنبال شود و برخی نیز در تهران در نشست هیات دولت و در قانون بودجه ۱۴۰۱ باید این ها را پیگیری کنیم.

معاون اقتصادی رییس جمهوری در پایان با اشاره به نشست با کارآفرینان بخش خصوصی استان هرمگان نیز گفت: در این نشست ۲ ساعته مشکلات و موانع استان را بررسی و پیگیری کردیم.

رضایی که صبح امروز از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شده، پس از بازدید از بندر شهید رجایی، پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و ایزوایکو و شرکت در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ، با بالگرد عازم مناطق زلزله زده هرمزگان شد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری پس از حضور در مناطق زلزله زده ، با مردم منطقه به گفت و گو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات و اقدامات در دست انجام مسوولان برای بازسازی مناطق زلزله زده قرار گرفت و دستورهای لازم برای سرعت بخشی در رسیدگی به امور زلزله زدگان را صادر کرد.استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مدیران و مسوولان نیز معاون اقتصادی رییس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین