|
|
امروز: دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۴
کد خبر: ۳۳۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳


ایرنا: معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه از ۹۴۰ هزار مستاجر اوقافی در کشور هیچ فردی زندانی نشده است گفت: تلاش این سازمان مصالحه با مردم و پرهیز از بردن پرونده‌ها به محاکم قضایی است.

حجت‌الاسلام امرالله حسنی‌نیا، روز پنجشنبه در جریان سفر رییس جمهوری به زنجان ، با اشاره به راه‌اندازی سامانه سامد در راستای پاسخگویی به مشکلات مردم افزود: استمرار خدمات سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) و توجه ویژه به مطالبات شهروندان به عنوان یک زیرساخت بنیادی، یکی از اقدامات شاخص دولت است.

وی تصریح کرد: سامانه الکترونیکی سامد، در پاسخگویی و حل مشکلات اقشار مختلف از سوی دولتمردان تاثیرگذار بوده است.

معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه، همزمان با سفر رییس جمهوری به استان زنجان ، سازمان اوقاف نیز در راستای حل مشکلات مردم در این سامانه مستقر است، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی لازم در این باره انجام شده و از آن استقبال شده است.

حسنی‌نیا با بیان اینکه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، راهبردی برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان و پل بی‌واسطه ارتباط مردم با مدیران است افزود: راه اندازی این سامانه با حذف بسیاری از فرآیندهای طولانی و زمانبر اداری، علاوه بر حل مشکلات مردم، میزان رضایتمندی بالایی نیز در جامعه داشته است.

وی در ادامه هدف از سفر به استان‌ها و دیدار با مردم را رفع مشکلات حقوقی در ارتباط با موقوفات بیان کرد و گفت: در سفرهای استانی برخی از موارد در باره املاک وقفی که به خوبی اجرایی نشده اند پیگیری و حل می شود.

معاون حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اثبات وقف‌ها را از دیگر پرونده‌های مهم وقفی عنوان کرد و افزود: شهرهای موقوفه از دیگر مشکلات این حوزه است که مشکلات آنها در این سفرها پیگیری می شود.

حسنی‌نیا به همکاری خوب محاکم با اوقاف نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود اینکه پرونده‌های درگی، در اوقاف زیاد نیست، اما اوقاف این آمادگی را دارد تا با ایجاد رابطه حسنه، هم مشکلات مردم حل شود وهم حقوق وقف پرداخت شود.

رییس‌جمهوری امروز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه در دهمین سفر استانی خود به زنجان سفر کرده است.

وی پیش از این ، به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل و سمنان سفر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین