کد خبر: ۳۳۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره مذاکرات ایران و عربستان گفت: توافقات هیات اعزامی ایران با عربستان این بوده که در فضای عمومی این مذاکرات پیگیری نشود.

خطیب‌زاده عنوان کرد: چهار دور مذاکره با عربستان در بغداد انجام شد و آخرین دور زمانی بود که ما در نیویورک بودیم. این تماس‌ها بدون انقطاع بین دو طرف و ارسال و دریافت پیام‌ها ادامه داشته و دارد. بیشترین تمرکز درباره موضوعات دوجانبه و منطقه ای و به تخصص حوزه خلیج فارس بوده است و یمن هم بخشی از این گفت‌وگوها بوده است. سرنوشت یمن از طریق مردم یمن و اراده آنها تعیین می‌شود. آن‌چه عربستان باید انجام دهد توقف جنگ و محاصره ظالمانه و شرایطی است که به تراژدی انسانی منجر شده است. تلاش داریم روابط ایران و عربستان به آرامش و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس کمک کند.

خطیب‌زاده درباره نشست بعد ایران و عربستان و این‌که آیا سقف زمانی برای آن در نظر گرفته شده است؟ نیز اظهار داشت: بغداد تا به امروز میزبان خوبی بوده و تا زمانی که امکان وجود داشته باشد ضرورتی بر تغییر محل گفت‌وگوها وجود ندارد. گفتگوها به مسیر جدی‌تری وارد شده است. نقشه راه و مسیری در حال گفت‌وگو است. ایران تداوم سیاستش همواره وجود داشته و معتقد است گفت‌وگوها بین کنشگران منطقه‌ای و ایران و عربستان می‌تواند یکی از ستون‌های صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین