|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۲۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

در پنجاه و دومین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی عصر امروز، شنبه ۱۷ فلسطینی در جریان تظاهراتی در شرق غزه به ضرب گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، یک منبع پزشکی به العین الاخباریه گفت،‌ کادر درمان ۱۷ فلسطینی را بعد از نزدیک شدن گروهی از تظاهرکنندگان به دیوار امنیتی مرزی غزه به بیمارستان منتقل کردند زیرا ارتش اشغالگر در این منطقه به سمت آنها گلوله و گاز اشک آور شلیک کرد.

طبق گفته شاهدان، ده‌ها جوان به دیوار امنیتی نزدیک شدند و شعارهایی را سر داده و پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و ضمن آتش زدن تایرهای کهنه به سمت نیروهای اشغالگر سنگ پرتاب کردند.

این در حالی است که هزاران فلسطینی در جشنواره‌ای به درخواست گروه‌هایی فلسطینی بر خاک اردوگاه "ملکه" در شرق غزه به مناسبت پنجاه و دومین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی شرکت کردند.

شرکت کنندگان تصاویری از مسجد الاقصی را در دست داشتند و شعارهایی در پایبندی به آزادسازی فلسطین و پایان تجاوزات سر دادند.

سهیل الهندی،‌ عضو دفتر سیاسی حماس گفت: این رویداد حامل دو پیام یکی به ملت ما در کرانه باختری و قدس و دیگری به ملت ما در غزه است.

جنبش جهاد سلامی فلسطین نیز ضمن اشاره به اینکه مسجد الاقصی غیرقابل مذاکره و چشم‌پوشی است، از تمامی کشورهای اسلامی و عربی خواست به وظایف و مسؤولیت‌های خود در قبال این مسجد عمل کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش امروز در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و دومین سالروز به آتش‌کشیدن مسجد الاقصی تاکید کرد که این مسجد بسیار بزرگ‌تر و مقدس‌تر از آن است که دولت رژیم صهیونیستی و دادگاه‌های آن بخواهند در موردش تصمیم‌گیری کنند و این مکان مقدس به هیچ وجه قابل مذاکره و فروش نیست.

جهاد اسلامی عنوان کرد که پنجاه و دومین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی در اوج عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی برخی کشورهای عربی فرا رسیده است.

این جنبش عموم مسلمانان را به حمایت از قدس و دفاع از مسجد الاقصی و ساکنان قدس شریف فراخواند.

در این بیانیه آمده است که آتش‌سوزی‌ها در مسجد الاقصی همچنان به شیوه‌های مختلف ادامه دارد؛ از تعرض‌های روزانه شهرک‌نشینان اشغالگر و احزاب تندرو یهودی به این مسجد تحت حمایت مستقیم دولت و ارتش رژیم صهیونیستی گرفته تا حفاری‌ها زیر مسجد و طرح‌های یهودی‌سازی برای تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی شهر قدس.

جهاد اسلامی بیان کرد که قدس شهری اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و مسجد الاقصی به رغم تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌ها، همچنان در قلب و باور تمامی مسلمانان جای دارد.

این جنبش تاکید کرد که نبرد شمشیر قدس ثابت کرد که مقاومت در تمامی عرصه‌ها شانه به شانه ملت فلسطین حضور دارد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین