|
|
امروز: پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
»
کد خبر: ۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
تشکیل تیم مذاکره کننده هسته‌ای زیر نظر وزارتخارجه بُعد امنیتی این پرونده را کم و وجهه دیپلماتیک و حقوقی آن را پررنگ می‌کند.
حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، درباره پیام تبریک محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه به یهودیان برای آغاز سال نو عبری از طریق صفحه توئیتر و انعکاس آن در رسانه‌های داخلی و خارجی، اظهار کرد: ظریف در یک موضعگیری موضوع صهیونیسم را از دین یهود منفک کرد و گفت "ما برای پیروان حضرت موسی همانقدر احترام قائلیم که به پیروان حضرت عیسی احترام می‌گذاریم."
وی با بیان اینکه ظریف صهیونیست‌ها را منحرفان از دین یهود می‌داند، افزود: همانطور که برای آغاز سال نو میلادی پیام تبریک می‌دهیم مشکلی نیست که چنین پیامی برای شروع سال نو یهودیان صادر شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره استفاده ظریف از یک شبکه اجتماعی برای ارسال پیام، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای نوین و متداول مثل توئیتر در امر پیام‌رسانی یک کار متعارف و پذیرفته شده در دنیاست و خیلی مسئله خاصی نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس درباره انتقال مسئولیت مذاکره هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت‌خارجه،  یادآور شد: دکتر روحانی تصمیم درست و مثبتی در این باره اتخاذ کرد چون از ابتدا وزارت‌خارجه مسئول پیگیری این موضوع بود و امروز دوباره مسئولیت مذاکرات هسته‌ای به وزیر امور خارجه سپرده شد.

سبحانی نیا تأکید کرد: وزارت‌خارجه نیروهای مجرب و ابزارهای کارشناسی لازم را برای پیگیری موضوع هسته‌ای در اختیار دارد؛ ضمن آنکه دکتر ظریف مسلط بر کار دیپلماسی است و می‌تواند فضای مذاکرات را به نفع ایران عوض کند.
وی با بیان اینکه لحن تیم مذاکره کننده ایرانی دیپلماتیک تر می‌شود، افزود: این مسئله بر پیشبرد اهداف هسته‌ای ایران در سر میز مذاکره اثر مثبت می‌گذارد و روند نیل به این اهداف را تسهیل خواهد کرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: تشکیل تیم مذاکره کننده هسته‌ای زیر نظر وزارتخارجه بُعد امنیتی این پرونده را کم و وجهه دیپلماتیک و حقوقی آن را پررنگ می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین