|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
پاپ فرانسيس که اولين پاپ اهل آمريکاي لاتين است همچنين از "کساني که اشتغال خاطر وسواس گونه اي با تصوير خود دارند" انتقاد کرد.
پاپ فرانسيس در نطق پيش از کريسمس براي کاردينال ها، به تندي از نظام بوروکراتيک واتيکان انتقاد کرده و از جمله از آنچه "آلزايمر معنوي" و "تروريسم بدگويي و غيبت" خوانده شکايت کرده است.

او گفت که بارگاه واتيکان يا همان عالي ترين نظام اداري در کليساي کاتوليک روم از پانزده "بيماري" رنج مي‌برد که او مي‌خواهد در سال جديد درمان شود.پاپ فرانسيس که اولين پاپ اهل آمريکاي لاتين است همچنين از "کساني که اشتغال خاطر وسواس گونه اي با تصوير خود دارند" انتقاد کرد.او همچنين خواستار اصلاحات در بارگاه واتيکان شد.در پايان سخنراني پاپ بر نشست کاردينال ها سکوت حکمفرما بود.

پاپ فرانسيس روز دوشنبه گفت که همان گروه از روحانيون تشنه قدرت مسئول "نابودي بي رحمانه وجهه همکاران و برادران خود هستند."او عملکرد خدمه غيرروحاني کليسا را به ارکستري تشبيه کرد که در آن هرکس ساز خود را مي‌زند چون روحيه تيمي و همکاري وجود ندارد.ديويد ويلي در رم مي‌گويد که پاپ آشکارا در ميان تقريبا سه هزار خدمه بارگاه واتيکان با مخالفت هايي روبروست.او مي‌افزايد که پاپ تا پيش از آنکه رهبر کليساي کاتوليک شود در رم کار نکرده بود و به وضوح از نظام اداري کند واتيکان سرخورده است.او سعي دارد نظام بوروکراتيک واتيکان را با کمک گروه تازه اي از کاردينال هاي مشاور که از همه قاره ها فراخوانده اصلاح کند. آنها يک قانون اساسي تازه براي واتيکان خواهند نوشت.

پاپ از زمان انتخاب يک رشته نهادهاي متخصص را براي مقابله با فساد و مديريت ضعيف ترتيب داده و مشاوراني را براي اين کار منصوب کرده است.پاپ همچنين عملياتي را براي پاکسازي بانک واتيکان (موسوم به موسسه کارهاي مذهبي) اجرا کرده. اين موسسه از ديرباز به دليل يک رشته رسوايي ها وجهه بدي داشته.پاپ فرانسيس همچنين پيشنهاد کرد که اختيارات بارگاه واتيکان تا حدودي کم شود و در مقابل نفوذ اسقف هاي کاتوليک در اطراف جهان در تعيين دکترين کليسا افزايش يابد.پاپ تا پيش از انتخاب شدن در بارگاه واتيکان کار نمي‌کرد.

منبع: ابتکار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین