|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۳۲۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

بدنبال اعمال قرنطینه یک هفته‌ای در آرژانتین با هدف تحدید شیوع کرونا و تعدیل بحران ناشی از آن، فدراسیون فوتبال آرژانتین در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا کوپا آمریکا، لیگ داخلی این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایرنا، «آلبرتو فرناندز» رییس جمهوری آرژانتین محدودیت‌های جدید را معرفی کرد و قرنطینه سراسری این کشور به مدت یک هفته تا دست کم ۳۰ مه (نهم خردادماه ۱۴۰۰) ادامه خواهد داشت.

کوپا آمریکا قرار است ۱۳ ژوئن(۲۳ خردادماه) آغاز شود و کشور کلمبیا نیز هفته گذشته به دلیل ناآرامی‌های داخلی در این کشور، از امتیاز میزبانی خلع شد و حالا قرنطینه سراسری در کشور آرژانتین که با توجه به شرایط به تنهایی باید از این تورنمنت میزبانی کند، ابهامات بیشتری را در مورد برگزاری این تورنمنت مطرح کرده است.

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نهاد در راستای گسترش پروتکل‌های بهداشتی با هدف مراقبت از خانواده فوتبال و به طور کلی جامعه، از ۲۰ مارس ۲۰۲۰ با مقامات کشوری، استانی و شهری آرژانتین همکاری نزدیک داشته و به تک تک تصمیماتی که توسط کارشناسان حوزه بیماری‌های اپیدمی اتخاذ می‌شود، احترام می‌گذارد.

با این حال، محدودیت‌های اعمال شده دیدارهای پایانی مرحله گروهی رقابت‌های باشگاهی قاره‌ای را همچون جام لیبرتادورس و کوپا سودامریکانو تحت تاثیر قرار نداده است.

دیدارهای این تورنمنت‌ها که قرار است به میزبانی آرژانتین برگزار شود، تعلیق نخواهد شد زیرا این رقابت‌ها تحت کنترل کنفدراسیون فتبال آمریکای جنوبی (کُنمبول) است.

آرژانتین چهارشنبه هفته گذشته با ۳۹ هزار و ۶۵۲ مورد ابتلا، بالاترین موارد ابتلای روزانه را ثبت کرد و آمار تلفات نیز با ۷۴۴ نفر به رکورد تازه‌ای رسید.

تا به امروز بیش از ۳ میلیون و ۴۸ هزار مورد ابتلا به کرونا در آرژانتین گزارش شده و ۷۳ هزار نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

از آغاز پاندمی کرونا، آمریکای لاتین یکی از مناطقی محسوب می‌شود که بیشترین آسیب را متحمل شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین