|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

یک داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من دولت صلح و توسعه است و دولت همه مردم ایران است نه دولت رانت، نه دولت هزاردستان و نه دولت هزار فامیل.

به گزارش ایسنا، محسن رهامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حق تعیین سرنوشت یک حق خدادادی است که در طول تاریخ این مرز و بوم چه بیگانگان و چه برخی ناآگاهان داخلی هر یک به طمعی قصد محدود ساختن آن را داشته و دارند، اظهار کرد: این حق انتخاب که در حال حاضر به موجب قانون اساسی شما ملت ایران از آن بهره مند هستید حاصل مجاهدت آزادی خواهان این کشور در یک صد سال اخیر است؛ آنان که با تحمل مرارت ها و مصیبت ها بر آزادی خواهی خویش ایستادگی نمودند.

وی ادامه داد: من به عنوان فرزند کوچک  آمده ام برای اعتلا و پیشرفت ایران. آمده ام برای آنکه حاصل دسترنج کشاورزان توسط خود آنان برداشت شود و نه دلالان. آمده ام برای آنکه دانشگاه ها و دانشگاهیان در امور خویش مستقل باشند. آمده ام برای انکه بازنشستگان بعد از عمری تلاش صادقانه و خدمت به میهن، ایام بازنشستگی را با عزت طی نمایند. آمده ام برای جلوگیری از اتلاف منابع ملی. آمده ام برای آنکه نخبگان کشور آسیب نبینند نه در کوی دانشگاه نه در هواپیمای اوکراینی و نه در هیچ کجای دیگر. آمده ام برای چاره اندیشی در مورد یکی از اصلی ترین بحران های آینده ایران؛ بحران محیط زیست، مدیریت نادرست منابع آبی، آلودگی هوا و خاک.

رهامی با بیان اینکه آمده ام برای حفظ حرمت و جایگاه مادی و معنوی آموزگاران فرزندان و آینده سازان کشور، افزود: من آمده ام برای صلح پایدار با دنیا، تعامل سازنده با تمامی کشورهای جهان و خصوصاً کشورهای مسلمان و همسایگان و رفع همیشگی تمامی اختلافات بین‌المللی. من آمده ام برای گشودن تعامل اقتصادی با دنیا، پیوستن به اقتصاد جهانی با اتکا به توانمندی های داخلی. من آمده ام برای افزایش ثروت ملی، ارتقاء پول ملی. من آمده‌ام برای خدمت به همة ایرانیان و ایجاد جامعه‌ای عادلانه و دولتی قانونمند. من آمده ام تا سرمایة انسانی و اقتصادی کشور با تحریم و خود تحریمی روانه دیگر کشورها نگردد. من آمده ام برای احقاق حقوق عامه مردم ایران، حقوق زنان، حقوق رسانه، آزادی بیان، آزادی عقیده، آزادی مطبوعات،. من آمده ام برای درخشیدن نام ایران و ایرانی.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: دولت من دولت صلح و توسعه است. دولت من دولت همه مردم ایران و دولت قانون است نه دولت رانت، نه دولت هزاردستان، نه دولت هزار فامیل، نه دولت وزراء و مدیران چند ده شرکتی. در دولت من منابع ملی متعلق به تمامی مردم ایران است.

رهامی همچنین گفت: در دولت من قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و ارزشمندترین متن حقوقی کشور است. در دولت من مردم ایران از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردار خواهند بود و حمایت یکسان از همه مردم اعم از زن و مرد و برخورداری آنان از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موضوع اصل ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی به معنای واقعی محقق خواهد شد.

وی درباره سازوکار نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان تصریح کرد: ممیزی در نهاد اجماع ساز را به صلاح نمیدانم  و معتقدم کاندیداها خود را در معرض نقد مردم قرار دهند و در نهایت ائتلاف به نفع کسانی که براساس نظرسنجی ها  با استقبال بیشتری مواجه هستند، انجام شود. با این ممیزی که کسی اجازه ثبت نام نداشته باشد، مخالفم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین