|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۳۱۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶

وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: خشونت‌های دو روز گذشته درپی اعتراضات یک گروه مذهبی در شهرهای مختلف پاکستان و درگیری آنان با نیروهای امنیتی، منجر به کشته شدن ۲ نیروی پلیس شده و ۳۴۰ نفر از این نیروها نیز زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های رسمی پاکستان، «شیخ رشید احمد» روز چهارشنبه طی گفت وگو با رسانه‌ها در شهر اسلام‌آباد افزود: معترضان گروه مذهبی "تحریک لبیک" که مطالبه اخراج سفیر فرانسه از پاکستان (به دلیل تداوم اقدامات توهین آمیز به مقدسات اسلامی در فرانسه) دارند، طی دو روز اخیر دست به خشونت، مسدود کردن خیابان‌ها، جاده‌ها و وارد آوردن خسارت شدید به املاک دولتی و عمومی زدند.

وی افزود: در این اعتراضات به رغم واکنش سریع و محکم نیروهای امنیتی علیه اغتشاشگران و خشونت طلبان، درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی باعث جان باختن و نیروی پلیس شده و ۳۴۰ نفر دیگر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

وزیر کشور پاکستان تاکید کرد: هیچ مصالحه در بحث دفاع از حرمت پیامبر گرامی اسلام (ص) و اعتراض به اقدامات توهین آمیز در غرب صورت نمی‌گیرد و پاکستان مواضع جدی در این خصوص دارد اما به هیچ گونه حرکت خشونت آمیز به نام اسلام اجازه داده نشده و با نقض کنندگان قانون به شدت برخورد خواهد شد.

وی افزود: خشونت‌های حامیان گروه لبیک تحریک غیرقابل تحمل بوده به همین دولت پاکستان تصمیم به قرار دادن این گروه در فهرست گروه‌های غیرقانونی و سازمان‌های منحله گرفته است.

براساس این گزارش، شهرهای مختلف پاکستان از سه روز گذشته شاهد تجمع و تحصن صدها هوادار گروه تحریک لبیک بود و نهادهای مجری قانون از بیم تظاهرات معترضان، تدابیر شدید امنیتی در اسلام‌آباد پایتخت پاکسـتان وضع کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین